Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Vasario 8, 2017 | L. Rimgailė
+21
1
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai..

Kirkšnies trauma – dažnam dailiojo čiuožimo atstovui sugadina visus planus

Dailiojo čiuožimo metu viena iš dažniausiai pasitaikančių traumų tai – kirkšnies trauma. Tokią traumą  yra patyręs žymus Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovas P. Vanagas. Kadais patirta kirkšnies trauma gerokai sujaukė sportininko planus: jam teko atšaukti „Liepsnojančio ledo“ šou, mat gydytojas uždraudė čiuožėjui sportuoti mažiausiai tris savaites.

Toks gydytojo sprendimas buvo racionalus: patyrus kirkšnies traumą yra rekomenduojama poilsis, o tepalas nuo skausmo gali padėti išvengti nemalonių traumos keliamų simptomų – skausmo ir tinimo.

" Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą."

Trauma -  ne kliūtis dalyvauti dailiojo čiuožimo varžybose?

Ne visiems dailiojo čiuožimo atstovams patirtos traumos tampa kliūtimi dalyvauti renginiuose ar varžybose. Štai kita žymi dailiojo čiuožimo pora - Isabella Tobias ir Deividas Stagniūnas, 2014 metais, norėdami dalyvautu Sočio olimpiadoje, privalėjo slėpti savo traumą: norėjo išvengti teisėjų dėmesio, kuris, be abejonės, būtų daug didesnis žinant, jog pora šoka turėdama traumą.

Trauma, kurią patyrė dailiojo čiuožimo atstovė I. Tobias nei kiek nestebina – ji galėjo atsitikti bet kam: mergina, eidama į olimpinį kaimelį, paslydo ir pasitempė čiurnos raiščius. Čiurnos raiščių patempimas įvyksta tada, kai pėda netikėtai kryptelėja į šoną, nikstelėja. Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą.

Tokia I. Tobias patirta trauma išties galėjo tapti gan rimta priežastis atšaukti pasirodymą, tačiau situaciją išgelbėjo Lietuvos šalies rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas. Būtent jis išgydė I. Tobias.

Patyrėte patempimą ir sumušimą? Vadovaukitės „RICE“ metodu

Patempimams ir sumušimams gydyti visame pasaulyje naudojamas RICE metodas. Jo pavadinimas – 4 anglų kalbos žodžių santrumpa: Rest (ilsėtis), Ice (šaldyti), Compress (spausti), Elevate (pakelti).

Patyrus traumą rekomenduojama ilsėtis, tai ypač svarbu pačioje pradžioje: pirmos 24–48 valandos po sužeidimo yra kritinis periodas, kuomet turi būti kiek įmanoma sumažintas pažeistai vietai tenkantis krūvis. Siekiant apsisaugoti nuo fizinio krūvio ir tolimesnio pažeidimo, gali būti naudojami įtvarai ar kitos priemonės.

Traumuotą vietą reikėtų šaldyti: pirmas 48 valandas po traumos pažeista vieta šaldoma po 20 minučių kas 3–4 valandas. Šaldant gali būti naudojamas ledas, šaldytų daržovių pakuotės ar kitos turimos priemonės.

Reikėtų nepamiršti traumuotą vietą suspausti, nes spaudimas padeda sumažinti pažeistos vietos tinimą. Elastinis bintas vyniojamas taip, kad kiekviena kita vija uždengtų pusę ankstesnės vijos. Bintuoti reikia tvirtai, bet ne per daug stipriai, kad nesutrikdytumėte kraujotakos.

Traumuotą vietą reikėtų pakelti - laikykite aukščiau širdies lygio.

Verta nepamiršti, kad šalia RICE metodo vartojami ir medikamentai - nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, tepalas nuo skausmo.

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

"Dauguma sportininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“."

Plačiau:

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

Neįtikėtina istorija: galvos trauma nesutrukdė iškovoti aukso medalių

Galvos trauma – viena pavojingiausių traumų, kurias gali patirti dailiojo čiuožimo atstovai. Yra sakoma, kad noras laimėti gali nugalėti visas baimes ir tą savo istorija puikiai įrodė dailiojo čiuožimo atstovės prancūzės Gabriellos Papadakis istorija. Sportininkė patyrė sunkią galvos traumą, tačiau sugebėjo grįžti į sportą ir net tapti čempione.

Mergina patyrė smegenų sutrenkimą, kai treniruotės metu krito ir susitrenkė galvą į ledą. Medikai ją staigiai nugabeno į ligoninę, čiuožėja neteko sąmonės, pabudusi sunkiai stojosi ant kojų.

Ne daug kad tikėjosi, jog ji sugebės sugrįžti į dailųjį čiuožimą, tačiau mergina ne tik kad grįžo, bet ir sugebėjo visus savo gerbėjus nustebinti, - Europos čempionate Bratislavoje pora laimėjo aukso medalius.

+21
1
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Nugaros skausmas
  • Sausgyslių ir raiščių sužalojimas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

  • hmm.. / 2017-02-14 21:54:32

    na... smegenu sukretimas nepriskiriamas prie sunkiu galvos traumu... tad...

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja... +28 / 0 +28
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11