Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Vasario 8, 2017 | L. Rimgailė
+21
1
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai

Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai..

Kirkšnies trauma – dažnam dailiojo čiuožimo atstovui sugadina visus planus

Dailiojo čiuožimo metu viena iš dažniausiai pasitaikančių traumų tai – kirkšnies trauma. Tokią traumą  yra patyręs žymus Lietuvos dailiojo čiuožimo atstovas P. Vanagas. Kadais patirta kirkšnies trauma gerokai sujaukė sportininko planus: jam teko atšaukti „Liepsnojančio ledo“ šou, mat gydytojas uždraudė čiuožėjui sportuoti mažiausiai tris savaites.

Toks gydytojo sprendimas buvo racionalus: patyrus kirkšnies traumą yra rekomenduojama poilsis, o tepalas nuo skausmo gali padėti išvengti nemalonių traumos keliamų simptomų – skausmo ir tinimo.

" Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą."

Trauma -  ne kliūtis dalyvauti dailiojo čiuožimo varžybose?

Ne visiems dailiojo čiuožimo atstovams patirtos traumos tampa kliūtimi dalyvauti renginiuose ar varžybose. Štai kita žymi dailiojo čiuožimo pora - Isabella Tobias ir Deividas Stagniūnas, 2014 metais, norėdami dalyvautu Sočio olimpiadoje, privalėjo slėpti savo traumą: norėjo išvengti teisėjų dėmesio, kuris, be abejonės, būtų daug didesnis žinant, jog pora šoka turėdama traumą.

Trauma, kurią patyrė dailiojo čiuožimo atstovė I. Tobias nei kiek nestebina – ji galėjo atsitikti bet kam: mergina, eidama į olimpinį kaimelį, paslydo ir pasitempė čiurnos raiščius. Čiurnos raiščių patempimas įvyksta tada, kai pėda netikėtai kryptelėja į šoną, nikstelėja. Pagrindiniai čiurnos raiščių patempimo simptomai yra skausmas, tinimas ir poodinės kraujosruvos, tepalas nuo mėlynių (pvz. Lioton 1000) padeda paslėpti šį, traumos sukeltą, simptomą.

Tokia I. Tobias patirta trauma išties galėjo tapti gan rimta priežastis atšaukti pasirodymą, tačiau situaciją išgelbėjo Lietuvos šalies rinktinės gydytojas Dalius Barkauskas. Būtent jis išgydė I. Tobias.

Patyrėte patempimą ir sumušimą? Vadovaukitės „RICE“ metodu

Patempimams ir sumušimams gydyti visame pasaulyje naudojamas RICE metodas. Jo pavadinimas – 4 anglų kalbos žodžių santrumpa: Rest (ilsėtis), Ice (šaldyti), Compress (spausti), Elevate (pakelti).

Patyrus traumą rekomenduojama ilsėtis, tai ypač svarbu pačioje pradžioje: pirmos 24–48 valandos po sužeidimo yra kritinis periodas, kuomet turi būti kiek įmanoma sumažintas pažeistai vietai tenkantis krūvis. Siekiant apsisaugoti nuo fizinio krūvio ir tolimesnio pažeidimo, gali būti naudojami įtvarai ar kitos priemonės.

Traumuotą vietą reikėtų šaldyti: pirmas 48 valandas po traumos pažeista vieta šaldoma po 20 minučių kas 3–4 valandas. Šaldant gali būti naudojamas ledas, šaldytų daržovių pakuotės ar kitos turimos priemonės.

Reikėtų nepamiršti traumuotą vietą suspausti, nes spaudimas padeda sumažinti pažeistos vietos tinimą. Elastinis bintas vyniojamas taip, kad kiekviena kita vija uždengtų pusę ankstesnės vijos. Bintuoti reikia tvirtai, bet ne per daug stipriai, kad nesutrikdytumėte kraujotakos.

Traumuotą vietą reikėtų pakelti - laikykite aukščiau širdies lygio.

Verta nepamiršti, kad šalia RICE metodo vartojami ir medikamentai - nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, tepalas nuo skausmo.

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

"Dauguma sportininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“."

Plačiau:

Ledo rutulys – įdomus, bet pavojingas žiemos sportas

Neįtikėtina istorija: galvos trauma nesutrukdė iškovoti aukso medalių

Galvos trauma – viena pavojingiausių traumų, kurias gali patirti dailiojo čiuožimo atstovai. Yra sakoma, kad noras laimėti gali nugalėti visas baimes ir tą savo istorija puikiai įrodė dailiojo čiuožimo atstovės prancūzės Gabriellos Papadakis istorija. Sportininkė patyrė sunkią galvos traumą, tačiau sugebėjo grįžti į sportą ir net tapti čempione.

Mergina patyrė smegenų sutrenkimą, kai treniruotės metu krito ir susitrenkė galvą į ledą. Medikai ją staigiai nugabeno į ligoninę, čiuožėja neteko sąmonės, pabudusi sunkiai stojosi ant kojų.

Ne daug kad tikėjosi, jog ji sugebės sugrįžti į dailųjį čiuožimą, tačiau mergina ne tik kad grįžo, bet ir sugebėjo visus savo gerbėjus nustebinti, - Europos čempionate Bratislavoje pora laimėjo aukso medalius.

+21
1
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Nugaros skausmas
  • Sausgyslių ir raiščių sužalojimas
  • Kelių skausmai
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

  • hmm.. / 2017-02-14 21:54:32

    na... smegenu sukretimas nepriskiriamas prie sunkiu galvos traumu... tad...

Siųsk savo nuomonę
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +9 / 0 +9
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +38 / 0 +38
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“ Prieš pradėdami naują rubriką, kurioje rasite naudingos informacijos apie bėgimą, norime pristatyti Aurimą Pocių – sveikos ir aktyvios gyvensenos entuziastą, „MedGuru“ komandos narį. Aurimas gali pasigirti nemenkais pasiekimais: dvidešimt šešerių metų vaikinas pėsčiomis perėjo Ispaniją, Portugaliją ir Lietuvą! +20 / 0 +20
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +18 / -1 +17
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės Jei jau išsirinkote kokybiškus bėgimo batelius ir turite patogią bėgimo aprangą, pats laikas pradėti bėgioti. Kaip tai daryti taisyklingai: kokios turėtų būti pirmosios bėgimo treniruotės, kodėl reikia atlikti apšilimo pratimus, kaip reikia kvėpuoti ir kokia aplinka tinkamiausia bėgiojimui, pataria aktyvios gyvensenos... 3 +15 / -1 +14
Kaip  žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?
Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią? Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote? O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti... +12 / 0 +12
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone
Rūpiniesi sveikata? Šias programėles privalai turėti savo mobiliajame telefone Rūpintis savo sveikata galima ne tik sveikai maitinantis, sportuojant, bet ir turint tam tikras programėlės savo mobiliajame telefone. Šiame straipsnyje pateiksime jums keturių programėlių apžvalgas. Šios programėlės leis susiplanuoti laiką ir pakeisti kasdieninius įpročius. +11 / 0 +11