Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija

Sausio 28, 2015 | Dainora Žalpytė | Reklama
+19
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija

Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą kaip tradicinę liaudies mediciną, kurią praktikuoja daugiau nei trečdalis visos planetos gyventojų. Ajurvedos mokslas ir pagrindiniai gydymo metodai, susiformavę Indijos regione, šiandien itin sparčiai populiarėja ir Vakarų pasaulyje. 

Sveika gyvensena pagal ajurvedą 

„Labai svarbu sureguliuoti ir savo dienos ritmą: laikantis ajurvedos principų, keltis reikėtų dar prieš patekant saulei, o eiti miegoti – ne vėliau kaip 22 val.“ Tradicinė ajurvedos mokslo sistema skirstoma į dvi atšakas: sveikatos išsaugojimą ir ligų gydymą. Pagrindinis indų medicinos principas paprastas ir aiškus – žmogus privalo būti sveikas, o mokslo pamatas – tai patarimai, kaip įsiklausyti į savo organizmą ir suvokti jo kasdienius poreikius. Dėl šios priežasties ypatingas dėmesys skiriamas mitybos taisyklėms. Ajurvedos praktikų teigimu, labai svarbu kontroliuoti savo valgymo įpročius. Kiekvieno valgio metu žmogaus mintys turi būti sukoncentruotos tik į maistą, o kiekvienas kąsnelis privalo būti sukramtytas ne mažiau kaip 32 kartus. 

Ajurvedos praktikai primena, jog vanduo yra gyvybiškai svarbus kiekvienam organizmui, užtikrina gerą virškinimą ir organizmo balansą. Be abejo, ne mažiau svarbus ir tinkamai subalansuotas pilnavertis maisto racionas. Persivalgymą ajurvedos specialistai priskiria neurotiniams ir emociniams sutrikimams, kurių priežastis reikia kuo greičiau atrasti ir pašalinti. Labai svarbu sureguliuoti ir savo dienos ritmą: laikantis ajurvedos principų, keltis reikėtų dar prieš patekant saulei, o eiti miegoti – ne vėliau kaip 22 val. 

Ajurvedos filosofijoje teigiama, kad neigiamos emocijos skatina toksinų kaupimąsi žmogaus organizme, o šie trikdo organizmo pusiausvyrą ir eikvoja gyvybinę energiją. Pasak ajurvedos praktikų, šios filosofijos taikymas kasdieniame gyvenime harmonizuoja, žadina žmogaus kūrybiškumą ir savirealizaciją. 

Ajurvedinis masažas – dievų ir karalių malonumas 

Joga, meditacija, vaistažolės, masažai – tai pagrindinės ajurvedos gydymo priemonės. Gydymas vaistažolėmis taikomas pagal individualius organizmo negalavimus, o joga ir meditacija laikomos neatsiejamomis tradicinės indų medicinos dalimis, padedančiomis atrasti vidinę harmoniją, atpalaiduoti organizmą, net sustiprinti imunitetą. 

Ajurvediniai masažai gerai žinomi ne tik Indijoje, bet ir visame Vakarų pasaulyje. Indiškuose mituose teigiama, kad tūkstantmečių tradicijas menančiu ajurvediniu masažu Indijoje lepindavosi tik karaliai ir dievai. Ir tik vėliau šis masažas tapo kassavaitiniu visų Indijos šeimų ritualu. 

Ajurvedinio masažo nauda: 

  • stiprina kūną po patirtų traumų;
  • slopina kaklo, pečių, nugaros ir kelių skausmus;
  • lengvina astmos, bronchito, sinusito ir kitų lėtinių ligų požymius;
  • gerina širdies veiklą ir kraujagyslių sistemą;
  • padeda įveikti stresą ir nervinę įtampą, depresiją;
  • gydo nemigą, gerina miego kokybę;
  • gerina laikyseną;
  • suteikia gyvybingumo ir energijos;
  • atpalaiduoja giluminius kūno audinius;
  • iš organizmo šalina toksinus;
  • stabilizuoja emocinę ir psichinę būklę. 

Ajurveda gydo kūną ir sieląKuo ajurvedinis masažas skiriasi nuo kitų masažų? 

Ajurvedinio masažo seanso metu visuomet naudojami specialūs natūralūs aliejai, prasiskverbiantys į giluminius odos sluoksnius. Aliejus ir masažo intensyvumas kaskart individualiai parenkamas specialisto prieš pradedant masažo terapiją. Ajurvedinis masažas nuo įprastinių masažų skiriasi tuo, jog čia reikalaujama didžiulio susitelkimo ir itin profesionaliai savo darbą ir ajurvedos filosofiją išmanančio masažo specialisto. 

Ajurvediniais masažais galima mėgautis be apribojimų – pasinerti į terapiją gali ir besilaukiančiosios ar ką tik pagimdžiusios mamos, mažamečiai vaikai, net ir kūdikiai. Gera žinia puoselėjančioms savo grožį ir figūrą – masažo metu suaktyvinta medžiagų apykaita gali padėti atsikratyti ir kelių papildomų kilogramų. 

Pagal ajurvedos filosofiją, masažas unikalus tuo, kad teigiamai veikia ir harmonizuoja visus žmogaus lygmenis: kūną, jausmus, protą, mintis, ego ir sielą. 

Kur galima išbandyti ajurvedinį masažą? 

Išbandyti profesionaliai atliekamą ajurvedinį masažą galima Šiauliuose įsikūrusiuose masažo namuose „Mariči“. Čia ajurvedines terapijas pagal Indų medicinos taisykles atlieka kvalifikuoti specialistai. Ajurvedinio masažo metu lepinami visi penki pagrindiniai žmogaus pojūčiai: 

  • uoslė – aliejaus skleidžiamu aromatu,
  • rega – jaukiu patalpos apšvietimu,
  • klausa – maloniu rytų muzikos skambesiu,
  • lytėjimas – masažo specialisto prisilietimais,
  • skonis – žaliąja arbata, kuri geriama iškart po procedūros. 

Dieną prieš masažą ir kelias dienas po jo patariama gerti daugiau skysčių, kurie paskatins greitesnį toksinų pasišalinimą iš organizmo. Ajurvedinį masažą profilaktiškai patariama atlikti kartą per mėnesį. 

Linkime gerų įspūdžių!

+19
  • Nugaros skausmas
  • Bronchinė astma
  • Bronchitas
  • Sinusito gydymas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Masažas
  • Masažo nauda
  • Rytietiškas masažas
  • Nerimas
  • Masažo salonai
  • Ajurveda

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles Maistas ir emocijos – ne itin geras duetas. Ypač tada, kai žmogus net nepastebėdamas paklūsta emociniam valgymui. Laimingas žmogus daugiau juda arba užsiima ne vien su valgymu susijusiomis veiklomis, o nuolat nervinę įtampą patiriantis asmuo gali net nepastebėti, kad jis mėgina „suvalgyti“ visus per dieną nutikusius blogus... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18