Masažo rūšys ir jų nauda

Sausio 24, 2014 | Justė Latauskienė
+8
Masažo rūšys ir jų nauda

Žmogaus odoje yra daugiau nei penki milijonai nervinių galūnėlių, skirtų jausti prisilietimui. Dar daugiau nervinių galūnėlių, jaučiančių vibraciją, spaudimą ir įsitempimą, turi ne tik oda, bet ir gilesni audiniai. Vos gimus, prisilietimas būna pirmas jutimas, kuriuo pažįstame naują pasaulį, o mirštant jis neretai užgęsta paskutinis. Jau prieš tūkstančius metų žmonės suprato, kad kito žmogaus prisilietimai – nepaprastai svarbūs, o ypatinga jų forma – masažas – gali suteikti daug malonumo ar net pagydyti.

Glaustas masažo apibrėžimas skamba taip: tai laisvas arba sistemingas kūno dalių suspaudimas, glostymas, trynimas ir kiti panašūs rankų ar prietaisų atliekami veiksmai, kuriais siekiama teigiamo efekto. Masažo rūšių yra daug ir įvairių. Visos jos skirtingos, ir visos jos geros. Tik ne visos tinka visiems žmonėms. Kiekvienas individas turėtų atrasti jam tinkamiausią masažo rūšį. Tad pateiksime keletą dažniausių masažo rūšių.

Klasikinis masažas

Tai pati populiariausia masažo rūšis Lietuvoje ir Vakaruose (ten dažnai vadinama švedišku masažu). Klasikinį masažą atlieka kvalifikuotas specialistas. Masažą sudaro penki elementai.

  • Glostymas. Jis nuramina, padeda atsipalaiduoti.
  • Maigymas. Tikslingai suspaudžiamos tam tikros raumenų grupės. Tai priverčia vienus raumenis įsitempti, kitus atsipalaiduoti. Gerinama ne tik raumenų, bet ir nervų sistemos veikla.
  • Trynimai. Jie atliekami pirštais, delnais ar dilbiu; stimuliuoja kraujotaką.
  • Vibracija. Ji dažniausiai atliekama stuksenant per raumenis delno šonu. Šie judesiai taip pat gerina kraujotaką.
  • Pasyvūs judesiai. Lankstomos masažuojamo asmens galūnės – taip užbaigiamas masažo seansas, raumenys „pabudinami“.

Klasikinis masažas labiausiai tinka sportuojantiems ir didelę emocinę įtampą patiriantiems asmenims. Šis masažas padeda atsipalaiduoti, nepervarginti raumenų.

Giluminis masažas

Šis masažas gali būti atliekamas tik kvalifikuoto specialisto. Giluminio masažo tikslas – išjudinti giliai po oda esančius raumenis, sausgysles ir kitas struktūras. Giluminis masažas retai kada būna malonus, po jo neretai jaučiamas diskomfortas ar net skausmas. Jį renkasi dažnas sportininkas, norėdamas pagreitinti traumų gijimą ar pagerinti treniruočių rezultatus.

Neteisingai atliekamas giluminis masažas gali sužaloti.

Shiatsu, Thai  ir kiti egzotiniai masažai

Tokios masažų atlikimo sistemos remiasi veikla, nukreipta į įvairius energetinius žmogaus taškus, linijas, laukus ir panašiai. Tokie taškai dažnai sutampa su tradicinės medicinos masažuojamais taškais, tad po įmantriais pavadinimas dažniausiai slepiasi Vakarų medicinai žinomos struktūros.

Kultūros, iš kurių šie masažai kilę, minėtus taškus jau prieš daugybę metų nustatė bandymų metodu. Deja, šie taškai skirtingose etninėse grupėse ne visada sutampa. Srityse, kuriose šie masažai paplitę, žmonės gali turėti kitokį nei mūsų vyraujantį jungiamąjį audinio tipą ar smulkesnių kraujagyslių ir nervų eigą. Ne visi tokių masažų specialistai pritaiko savo atliekamus masažus prie vakariečių poreikių ir anatomijos, tad reikia būti atsargiems, renkantis egzotiško tipo masažą.

Šiuos masažus atlieka kvalifikuoti savo srities masažistai.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+8
  • Nugaros skausmas
  • Masažas
  • Masažo nauda
  • Klasikinis masažas
  • Giluminis masažas
  • Rytietiškas masažas
  • Kraujotakos gerinimas
  • Masažo salonai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Misija: stipresnis imunitetas
Misija: stipresnis imunitetas Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu... Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18