Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

Kovo 13, 2015 | Greta Kniežaitė
+32
+32 -0

Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir kitos už judėjimą atsakingos kūno dalys. Daugelis suaugusiųjų, rinkdamiesi avalynę, vis dar nekreipia dėmesio į batų patogumą, pado kokybę, apkrovą, tenkančią sąnariams. Tad šįkart su podiatru Vilmantu Aušra kalbamės apie batus. 

Ar keičiasi žmonių požiūris renkantis batus? Gal žmonės dažniau susimąsto, kad kiekvieno pėda – individuali? 

Masinio domėjimosi tuo, „kokia avalynė tinka būtent mano pėdai“, dar nėra. Kiekvienam reikėtų suvokti, dar prieš perkant bet kokią avalynę (skirtą laisvalaikiui, darbui, pobūviui ar sportui), kuo vieni batai skiriasi nuo kitų ir kaip teisingai pasirinkti labiausiai tinkančią, sveikatai nekenkiančią avalynę. Dažnai žmogus nujaučia, matuodamasis avalynę parduotuvėje, kurie batai patogesni, kurie ne tokie patogūs, bet norint išsirinkti tiksliai pėdą atitinkančią avalynę rekomenduočiau apsilankyti Judesio analizės laboratorijoje. 

Kodėl ypač svarbu atidžiai rinkti avalynę vaikams? 

Išrinkti vaikui batus – nelengva užduotisVaikų pėdos dar formuojasi, tad parinkus mažyliui neteisingą avalynę galima jam „nupirkti“ ligą visam gyvenimui. Kaip ir suaugusiojo, vaiko pėda taip pat turi savų ypatybių, kurias žinant, galima parinkti tinkamą, pritaikytą individualiai pėdai (taigi ir kojoms bei stuburui) avalynę. 

Ištyrus vaiko pėdą, jos tipą, kiekvienoje parduotuvėje galėsite išsirinkti ne tik patogią, bet ir gražią (kas, matyt, svarbu daugeliui mamų) avalynę, pritaikytą pėdos tipui. Taip pat ir teisingų vidpadžių pritaikymas gali pagerinti avalynės atitikimą individualiam kojos tipui. 

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį moterims, besirenkant aukštakulnius batelius? 

Aukštakulniai – skaudi tema, todėl klausimą reikėtų formuluoti taip: kurią blogybę pasirinkti iš daugybės galimų? Net ir tokiu atveju pėdos tyrimai gali padėti sušvelninti situaciją. Atlikus analizę, galima išsirinkti mažiausiai pėdą traumuojančią avalynę. Vėlgi reikėtų pasirinkti pėdai tinkamą avalynės pado tipą, galima naudoti specialius aukštakulniams batams pritaikytus vidpadžius ir, žinoma, reguliariai atlikti raumenų ir sausgyslių stiprinimo pratimus. Tuomet aukštakulnių avėjimas darys mažiau žalos ir greičiausiai neliks liekamųjų reiškinių. 

Pagal kokius kriterijus rinktis batelius sportui? 

Sportiniai bateliai skirstomi pagal sporto ar veiklos rūšį, nes kiekvienoje sporto šakoje žmogus atlieka skirtingus judesius. Taigi sportiniai bateliai ir turėtų būti pritaikyti konkrečiai sporto rūšiai. Todėl bėgimo bateliai yra suformuoti visiškai kitaip nei krepšiniui ar futbolui skirta avalynė. Ėjimo bateliai vėlgi skiriasi nuo bėgimo, nes apkrovos tenka vis kitoms pėdos vietoms. Todėl jei renkatės sportinius batelius, nes ruošiatės pradėti lankyti krepšinio treniruotes ar žaisti tenisą, ieškokite būtent tai sporto šakai pritaikytų batelių. O tada jau iš jų rinkitės tinkančius būtent jūsų pėdoms. 

Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės

„Netgi greičiausi pasaulio bėgikai pirmuosius kilometrus per treniruotę įveikia labai lėtai, tad nėra ko jaudintis, kad lėtas bėgimas aplinkiniams sukels juoką…“ 

Patarimai pradedantiesiems:
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės »

Taigi vėl grįžtu prie minties, kad būtina žinoti savo pėdos ypatumus ir prašyti pardavėjo-konsultanto, kad jis parinktų jūsų pėdos tipui tinkančią avalynę. Jeigu pardavėjas neišmano šios srities ir pasakoja jums tik apie batelių technologijas, vadinasi, jis siūlo batelius pagal gamintojo sukurtas technologijas, o ne pagal jūsų individualią pėdą. Tokiu būdu įsigyti bateliai gali žaloti jūsų pėdas, kojas ir stuburą (žinoma, pasitaiko ir laimingų sutapimų, kai siūloma avalynė atitinka pirkėjo pėdą).  

1 2
+32
+32 -0
  • Klubo sąnario displazija
  • Kelio sąnarys
  • Menisko plyšimas
  • Bėgimo bateliai
  • Nugaros skausmas
  • Kelio sąnario menisko plyšimas
  • Kineziterapija

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *