Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru

Vasario 25, 2015 | Greta Kniežaitė
+25
2
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru

Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems, netgi tuo, kaip pasiruošti bėgimo maratonui. Taigi susipažinkite su įdomiu, savo sritį puikiai išmanančiu žmogumi, judesio analizės laboratorijos „4active“ įkūrėju – Vilmantu Aušra. 

Baigėte podiatrijos mokslus. Kuo rūpinasi ir ką gydo podiatrai? 

Podiatras – tai pėdų ir kojų ligų specialistas, kuris daugiausia dėmesio skiria žmogaus pėdų ir kojų kaulų, raumenų, sausgyslių tarpusavio sąveikai. Plačiąja prasme tai yra žmogaus kinemechanikos dalis, nes analizuodami konkretaus žmogaus judėjimą pradedame nuo pėdų ir baigiame kinematine sistema stuburo srityje. Taigi judėjimo tyrimas pradedamas nuo pėdų, o paskui kylama aukštyn. 

Portale „MedGuru.lt“ rašysite į sporto skiltį. Kokios temos, jūsų nuomone, yra aktualiausios skaitytojams? 

Sportiniai bateliai – kaip išsirinkti tinkamus?Pagal statistiką daugiausiai žmonių kenčia dėl pėdų, kojų problemų, taigi logiška manyti, kad didžioji skaitytojų dalis susiduria su panašiomis bėdomis, ieško taisyklingo judėjimo sprendimų. „4active“ komandai, žinoma, ir man pačiam, priimtinas ne chirurginis, bet natūralus judėjimo problemų sprendimas – kaip natūralų gydymo metodą taikome raumenų, sąnarių, sausgyslių treniravimą. 

Ar šiandien žmonės skiria pakankamai dėmesio ir laiko rinkdamiesi avalynę? 

Ne, ne ir dar kartą ne. Jeigu žmogus skirtų tiek pat dėmesio pagrindiniam atraminiam aparatui – kojoms, kiek jo skiria dantims (juos valgymui naudojame tik 3–5 kartus per dieną), tuomet išspręstume daug problemų, kurios kyla su pėdomis, keliais, sąnariais, klubais ir aukštesniais kinematiniais žmogaus judėjimo elementais. 

Įkūrėte judesio analizės laboratoriją. Kas tai? 

Tai moderni vaizdo aparatūra, paremta vokiška analizės sistema, kuri labai greitai (per 30–40 min.) nustato natūralias žmogaus eisenos ypatybes ir patikrina, kaip žmogaus organizmą veikia konkreti avalynė ar keli avalynės variantai. 

Programa nufilmuoja natūralią kliento eiseną ir tokią eiseną ar bėgimą, kurį koreguoja skirtinga avalynė. Paskui klientas gali pamatyti užfiksuotą realią savo eiseną. Taigi labai lengvai galime patarti, kokia avalynė žmogui tinkama, į ką derėtų atkreipti dėmesį. 

Turime pripažinti, kad žmogus nėra visiškai simetriškas – kiekvieno žmogaus kairė ir dešinė kojos beveik 100 % yra skirtingos, todėl reikia ieškoti teisingo kompromiso, kad parinkta avalynė būtų tinkama abiem kojoms. 

Bėgimas takeliu leidžia ištirti pėdas

Koks judesio analizės laboratorijos tikslas? Kas joje atliekama? 

Judesio analizės tikslas – teikti patikimą informaciją apie žmogaus kinematinį judėjimą nuo pėdų iki stuburo viršaus, remiantis naujausiomis technologijomis. Gauti rezultatai analizuojami ir teikiamos išvados nuo kasdienio judėjimo problemų ir ėjimo į biurą iki aukšto meistriškumo sportininkų tyrimo, ruošiant juos pasauliniams startams. Į tai įeina ir tinkamos avalynės, tinkamų vidpadžių parinkimas, ir raumenų stiprinimo, tempimo pratimų rekomendacijos, ir tiesioginis jų taikymas sporto klube „4active“ užsiėmimų metu. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+25
2
  • Nugaros skausmas
  • Kelio sąnario menisko plyšimas
  • Bėgimas
  • Kelio sąnarys
  • Menisko plyšimas
  • Sporto klubai
  • Bėgimo bateliai

Susiję straipsniai

  • Juozas / 2015-10-15 13:30:13

    paklauskit visų pirma kokia kompetenciją jis turi daryt tuos tyrimus. Verslininkas jis - ne daktaras, įdėja labai gera, Lietuvai reikia tokių tyrimų, švietimo, bet manau viską turi atlikti kvalifikuoti specialistai, kurie pilnai išmano žmogaus anatomija ir biomechaniką.

  • Geras / 2015-03-10 08:46:18

    pirmą kartą apie tokį dalyką išgirdau - podiatras. WOW! Jaučiu reiks nueiti pačiam ir dar vaiką nusivesti, kad batus pagaliau patogius nusipirkčiau...

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +42 / -1 +41
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja... +28 / 0 +28
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11