Kineziterapija – geriausias būdas vėl atsistoti ant kojų

Lapkričio 14, 2013 | Simonas Griškevičius
+10
Kineziterapija – geriausias būdas vėl atsistoti ant kojų

Kineziterapijos  populiarumas įgauna pagreitį pasaulyje. Kineziterapeutas vakarų šalyse darosi toks pats svarbus kaip ir odontologas ar gydytojas. Kineziterapija gali padėti išvengti sveikatos sutrikimų bei greičiau atsigauti po ligų ar traumų. Kineziterapija padeda greičiau atsistoti ant kojų, grįžti į darbą bei užsiimti mylimomis veiklomis. Kineziterapeutas tampa nepakeičiamu specialistu, nes jis gali suteikti kokybiškas sveikatinimo paslaugas, specialiai pritaikytas kiekvienam žmogui.

Kineziterapija (iš lot. kalbos – gydymas judesiu) yra įvairių gydymo technikų kompleksas, kuris padeda gydyti tam tikrą sutrikimą ar ligą ir užkirsti kelią sutrikimo atsinaujinimui ateityje. Pagrindinis kineziterapijos tikslas yra grąžinti žmogų į prieš susirgimą buvusį fizinio aktyvumo lygį, išlaisvinti nuo skausmo ir padėti jam grįžti prie įprastos profesinės ir buitinės veiklos. Kineziterapija yra rekomenduojama po įvairių sveikatos sutrikimų: nesvarbu, ar tai būtų širdies, neurologinis, plaučių, medžiagų apykaitos sutrikimas, ar griaučių ir raumenų sistemos trauma. Kokybiškai atliekama kineziterapija padės vėl džiaugtis gyvenimu.

Kam naudojama kineziterapija?

Kineziterapija gali būti ir kaip nelaimių prevencinė priemonėKineziterapija labiausiai būtina žmonėms, turintiems ilgalaikę negalią, patyrusiems sunkią traumą ar sergantiems tokiomis luošinančiomis ligomis kaip artritas, smegenų insultas bei kenčiantiems nuo juosmeninės nugaros dalies skausmo. Kai kurios ligos žmogų taip susargdina, kad kineziterapeutas yra priverstas jį mokyti, kaip optimaliai funkcionuoti sutrikimo ribose. Pavyzdžiui, pacientas, sergantis smegenų insultu yra iš naujo mokomas, kaip apsirengti, vaikščioti ir panašiai. Su kineziterapeuto ir reabilitacijos komandos pagalba toks pacientas gali atgauti dalį mobilumo, lankstumo, pagerinti pusiausvyrą ir koordinaciją. Tikslingas fizinis aktyvumas pagerina žmogaus sveikatą ir gyvenimo kokybę.

Yra tokių sutrikimų, kurių gydytojas vien tik išrašęs vaistų nepagydys. Dažnai gydymas būna ilgas, sunkus ir reikalaujantis daug darbo. Vaikams, turintiems vystymosi sutrikimų, būtinas kineziterapeutas, nes jis yra vienintelis kompetentingas ir galintis padėti specialistas. Kūrybingai, žaidimų pagrindu, paruoštos užduotys padeda stiprinti raumenų jėgą, pusiausvyrą ir koordinaciją, bei teikia džiaugsmą vaikams, nes netenka nuobodžiauti. Kineziterapeutas atlieka ne tik gydomąsias mankštas, bet turi galimybę atlikti elektroterapijos, ultra garso procedūras, masažą ir pan. Net ir sunkios negalios atveju, jei vaikas gydomas kompleksiškai, įmanomas bent minimalus būklės pagerėjimas.

Dar viena svarbi kineziterapijos veiklos sritis – kritimų prevencija. Kritimai labai dažni ir pavojingi tarp senų žmonių. Senjorų kaulai būna daug trapesni nei jaunų žmonių ir dažnai nugriuvus patiriami lūžiai. Lūžus apatinei galūnei stipriai apribojamas paciento mobilumas, o neretai įvyksta komplikacijos: plaučių uždegimas, trombozės, nuo kurių galima ir mirti. Statistikos duomenimis vienas iš trijų senjorų virš 65 metų per metus krenta bent kartą ir dažnai su nelaimingomis pasekmėmis. Užsienyje, sulaukus senyvo amžiaus, labai populiaru lankytis pas kineziterapeutą. Jis sudaro individualią kineziterapijos programą, skirtą treniruoti galūnių jėgai, lankstumui, apmoko taisyklingos eisenos, kaip teisingai kristi. Senstant silpnėja pusiausvyra, todėl labai svarbu treniruoti čiurnos, kelio, klubo sąnarius bei vestibiulinį (pusiausvyros) aparatą. Žmonės išėję į užtarnautą pensiją nori džiaugtis gyvenimu, keliauti, žaisti su anūkais ar tiesiog užsiimti mylimais hobiais, todėl kreipiasi pagalbos į kineziterapeutą.

Kineziterapija – individuali kiekvienam žmogui

Kineziterapija yra aktyvi ir pacientą įtraukianti gydymo priemonė. Sunku įsivaizduoti ligos pagerėjimą, jei pacientas neįsitraukia į terapijos procesą. Organizmui efektyviai gyti reikalingas pozityvus emocinis fonas, todėl kineziterapeutas dažnai būna ir šioks toks psichologas. Jis tiria paciento emocinę būklę, jei įmanoma, ją pagerina, motyvuoja ir taip priverčia įsitraukti. Jei pacientas netinkamai nusiteikęs, kartais geriau praleisti procedūrą, nes bloga nuotaika gali pakišti koją ir traumuoti dar labiau.

Kartais žmonės yra įsitikinę, kad moka vieną ar kitą dalyką ir galėtų reabilitaciją atlikti ir be specialisto pagalbos. Tačiau neretai viskas baigiasi tuo, kad padaroma tik dar daugiau žalos. Kineziterapija yra ypatinga tuo, kad labai koncentruojasi į pacientą. Kineziterapeutas nuolat jį prižiūri, padeda, pataria ir parenka tokius pratimus, kurie pacientui būtų sveikiausi ir įdomiausi. Gerėjant paciento būklei kineziterapijos programa gali būti nuolat koreguojama. Negalima maišyti kineziterapijos ir treniruotės sporto klube, kurios tikslas didesnės raumenų apimtys. Kineziterapija raumenų neužaugins, bet juos sutvirtins ir privers efektyviai veikti.

+10
  • Insultas
  • Smegenų infarktas
  • Kineziterapija
  • Kineziterapijos nauda
  • Vaikas su negalia
  • Peties trauma
  • Nugaros smegenų trauma

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18