Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

Kovo 13, 2015 | Greta Kniežaitė
+29
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir kitos už judėjimą atsakingos kūno dalys. Daugelis suaugusiųjų, rinkdamiesi avalynę, vis dar nekreipia dėmesio į batų patogumą, pado kokybę, apkrovą, tenkančią sąnariams. Tad šįkart su podiatru Vilmantu Aušra kalbamės apie batus. 

Ar keičiasi žmonių požiūris renkantis batus? Gal žmonės dažniau susimąsto, kad kiekvieno pėda – individuali? 

Masinio domėjimosi tuo, „kokia avalynė tinka būtent mano pėdai“, dar nėra. Kiekvienam reikėtų suvokti, dar prieš perkant bet kokią avalynę (skirtą laisvalaikiui, darbui, pobūviui ar sportui), kuo vieni batai skiriasi nuo kitų ir kaip teisingai pasirinkti labiausiai tinkančią, sveikatai nekenkiančią avalynę. Dažnai žmogus nujaučia, matuodamasis avalynę parduotuvėje, kurie batai patogesni, kurie ne tokie patogūs, bet norint išsirinkti tiksliai pėdą atitinkančią avalynę rekomenduočiau apsilankyti Judesio analizės laboratorijoje. 

Kodėl ypač svarbu atidžiai rinkti avalynę vaikams? 

Išrinkti vaikui batus – nelengva užduotisVaikų pėdos dar formuojasi, tad parinkus mažyliui neteisingą avalynę galima jam „nupirkti“ ligą visam gyvenimui. Kaip ir suaugusiojo, vaiko pėda taip pat turi savų ypatybių, kurias žinant, galima parinkti tinkamą, pritaikytą individualiai pėdai (taigi ir kojoms bei stuburui) avalynę. 

Ištyrus vaiko pėdą, jos tipą, kiekvienoje parduotuvėje galėsite išsirinkti ne tik patogią, bet ir gražią (kas, matyt, svarbu daugeliui mamų) avalynę, pritaikytą pėdos tipui. Taip pat ir teisingų vidpadžių pritaikymas gali pagerinti avalynės atitikimą individualiam kojos tipui. 

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį moterims, besirenkant aukštakulnius batelius? 

Aukštakulniai – skaudi tema, todėl klausimą reikėtų formuluoti taip: kurią blogybę pasirinkti iš daugybės galimų? Net ir tokiu atveju pėdos tyrimai gali padėti sušvelninti situaciją. Atlikus analizę, galima išsirinkti mažiausiai pėdą traumuojančią avalynę. Vėlgi reikėtų pasirinkti pėdai tinkamą avalynės pado tipą, galima naudoti specialius aukštakulniams batams pritaikytus vidpadžius ir, žinoma, reguliariai atlikti raumenų ir sausgyslių stiprinimo pratimus. Tuomet aukštakulnių avėjimas darys mažiau žalos ir greičiausiai neliks liekamųjų reiškinių. 

Pagal kokius kriterijus rinktis batelius sportui? 

Sportiniai bateliai skirstomi pagal sporto ar veiklos rūšį, nes kiekvienoje sporto šakoje žmogus atlieka skirtingus judesius. Taigi sportiniai bateliai ir turėtų būti pritaikyti konkrečiai sporto rūšiai. Todėl bėgimo bateliai yra suformuoti visiškai kitaip nei krepšiniui ar futbolui skirta avalynė. Ėjimo bateliai vėlgi skiriasi nuo bėgimo, nes apkrovos tenka vis kitoms pėdos vietoms. Todėl jei renkatės sportinius batelius, nes ruošiatės pradėti lankyti krepšinio treniruotes ar žaisti tenisą, ieškokite būtent tai sporto šakai pritaikytų batelių. O tada jau iš jų rinkitės tinkančius būtent jūsų pėdoms. 

Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės

„Netgi greičiausi pasaulio bėgikai pirmuosius kilometrus per treniruotę įveikia labai lėtai, tad nėra ko jaudintis, kad lėtas bėgimas aplinkiniams sukels juoką...“ 

Patarimai pradedantiesiems:
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės »

Taigi vėl grįžtu prie minties, kad būtina žinoti savo pėdos ypatumus ir prašyti pardavėjo-konsultanto, kad jis parinktų jūsų pėdos tipui tinkančią avalynę. Jeigu pardavėjas neišmano šios srities ir pasakoja jums tik apie batelių technologijas, vadinasi, jis siūlo batelius pagal gamintojo sukurtas technologijas, o ne pagal jūsų individualią pėdą. Tokiu būdu įsigyti bateliai gali žaloti jūsų pėdas, kojas ir stuburą (žinoma, pasitaiko ir laimingų sutapimų, kai siūloma avalynė atitinka pirkėjo pėdą).  

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+29
  • Nugaros skausmas
  • Kelio sąnario menisko plyšimas
  • Kineziterapija
  • Klubo sąnario displazija
  • Kelio sąnarys
  • Menisko plyšimas
  • Bėgimo bateliai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu
Kai vienadienis nuovargis tampa lėtiniu Šių laikų didžioji dalis žmonių dirba daug ir sunkiai. Taip sunkiai, jog įsisukdami į nesibaigiančių darbų ratą pamiršta laisvalaikį, atostogas, kol galiausiai organizmas pats priverčia juos imti priverstinių atostogų. Prasidėjęs lėtinis nuovargis „padovanoja“ visą aibę nemalonių sveikatos sutrikimų... +11 / 0 +11
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Mesti rūkyti niekada nevėlu
Mesti rūkyti niekada nevėlu „Jau pakenkiau savo kūnui, tad nebėra prasmės mesti rūkyti. Vis tiek sveikas nebebūsiu“, – taip dažnai galvoja rūkantys žmonės, o ypač tie, kurie rūko daug metų. Tačiau jie klysta. Tyrimai atskleidė, kad pagerėjusia sveikata ir ilgesne gyvenimo trukme džiaugiasi net ir tie, kurie šio įpročio atsikratė po kelių... +29 / 0 +29
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +22 / -2 +20
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną?
Kaip susikaupti darbui ir išlikti efektyviam visą dieną? Jeigu skaitote šį straipsnį darbo metu, tikėdamiesi, kad jį uždarę pradėsite dirbti, – jums praverstų ne tik patarimai, kaip susikaupti darbui, bet ir rekomendacijos, kaip liautis atidėlioti svarbias užduotis. Iš tiesų tiek viena, tiek kita yra susiję – kai imamės darbo nesusikaupę, mintys ima klysti ne ten... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“ Pirmą kartą psichologijos studiją „Menas būti“, įsikūrusią Užupyje, nevietiniams rasti nelengva. Juolab kad jau tamsu. „Maudynės Gonge“ (taip vadinasi garso terapijos sesija) prasidės septintą, tačiau ateiti jos įkūrėja... 3 +17 / 0 +17