10 patarimų, kaip atsikratyti rėmens graužimo

Vasario 11, 2014 | Simonas Griškevičius
+9
+13 -4
1

Vien tik Jungtinėse Amerikos Valstijose kartą per mėnesį daugiau nei 60 milijonų žmonių skundžiasi rėmens graužimo problemomis, o 15 milijonų gyventojų tai patiria kiekvieną dieną. Rėmens graužimas kankina bet kokio amžiaus žmones, tačiau pagal statistiką rizika susirgti šiuo negalavimu stipriai didėja sulaukus 40-ies metų. 

Rėmuo arba gastroezofaginis refliuksas yra lėtinė virškinamojo trakto liga, kuri pasireiškia atsitiktiniu skrandžio turinio patekimu atgal į stemplę. Stemplė – tai virškinamojo trakto dalis, jungianti ryklę su skrandžiu. Atpiltos skrandžio rūgštys sudirgina stemplės gleivinę ir sukelia ligai būdingus požymius: skrandžio rūgščių ir turinio atpylimą; deginantį, graužiantį, nemalonų jausmą po krūtinkauliu. 

Rėmens graužimas ilgainiui gali pažeisti gleivinę ir sukelti rimtesnę ligą, kartais net stemplės vėžį. Minėti rėmens požymiai yra dažni (karts nuo karto, matyt, visi juos patiriame), tačiau kai šie simptomai ima pasireikšti du kartus per savaitę, gydytojai tai jau įvardija gastroezofaginio refliukso liga. 

Kaip išvengti rėmens graužimo?

Skirtingai nuo daugumos kitų ligų, rėmens graužimo galima visiškai išvengti. Pateikiame 10 veiksmingų žingsnių, kurie užtikrins normalią virškinamojo trakto veiklą ir riziką susirgti gastroezofaginio refliukso liga sumažins iki minimumo.

Jei kamuoja rėmens graužimas, nevalgykite pomidorų1. Jei turite viršsvorio, pasistenkite jį numesti. Nutukimas yra viena pagrindinių rėmens graužimo priežasčių. Papildomas riebalų sluoksnis ant pilvo spaudžia skrandį ir stumia jo turinį atgal į stemplę.

2. Dažnas tam tikrų maisto produktų vartojimas sukelia refliuksą. Venkite riebaus, aštraus maisto, rūgščių produktų (pavyzdžiui, citrinų ir pomidorų), mėtos, šokolado, svogūnų, kavos ir kitų gėrimų, kuriuose yra kofeino, taip pat gazuotų gėrimų.

3. Valgykite dažniau, bet mažesnėmis porcijomis. Didelis maisto kiekis spaudžia raumeninį žiedą, esantį tarp skrandžio ir stemplės, todėl didėja rizika organizme sukelti rėmens graužimą.

4. Po valgio palaukite bent tris valandas prieš eidami pagulėti. Paprastai gravitacijos jėgos padeda nesusidaryti refliuksui. Kai valgote ir išsitiesiate pagulėti, gravitacijos jėgos nustoja veikusios: skrandžio turinys ima spausti stemplę ir skrandžio rauką; gali patekti į stemplę.

5. Kai miegate ar ilsitės lovoje, pasidėkite daugiau pagalvių, kad viršutinė kūno dalis būtų pakilusi apie 20 centimetrų. Tokiu būdu rūgštys laikysis apatinėje skrandžio dalyje.

6. Kai kurie vartojami vaistai didina rėmens graužimo riziką, tad vertėtų pamąstyti apie alternatyvas. Tokio tipo vaistai gali atpalaiduoti skrandžio raukus, daryti įtaką pačiam virškinimo procesui ar toliau dirginti uždegiminę stemplės gleivinę. Jei vartojate vaistus nuo uždegimo, aukšto kraujo spaudimo, astmos, alergijų, raminančiuosius ir nuskausminančiuosius bei patiriate rėmens graužimo simptomus, tada pasikonsultuokite su gydytoju dėl alternatyvaus vaisto, kuris šių pašalinių poveikių nesukeltų.

7. Meskite rūkyti. Tyrimai rodo, jog nikotinas atpalaiduoja virškinamojo trakto raumenis, taip pat mažina seilių šarmines savybes, todėl rūgštys stemplėje prastai neutralizuojamos.

8. Venkite alkoholio. Taip pat kaip ir rūkymas, alkoholis atpalaiduoja virškinamojo trakto raumenis, tačiau dėl alkoholio raumenys gali dar ir spazmuoti. Taip atgal į stemplę patenka labai daug skrandžio rūgščių, burnoje dažnai jaučiamas nemalonus skonis.

9. Nenešiokite aptemptų drabužių. Stenkitės dėvėti laisvai krentančius viršutinės kūno dalies drabužius. Diržas turėtų būti užveržtas ne per stipriai, kad nebūtų spaudžiamas skrandis.

10. Glitimas (jis randamas grūduose: miežiuose, rugiuose, kviečiuose) gali sukelti arba pasunkinti rėmens graužimo simptomus. Pasistenkite sumažinti šių produktų vartojimą. Ilgainiui suprasite, ar tai veiksminga.

Jei jau viską išbandėte ir šie patarimai nepadeda, jums vis dar graužia rėmenį, kuo greičiau kreipkitės į gydytoją. Kartais šios ligos atvejai būna sunkūs ir prireikia specialaus gydymo ar net operacijos.

+9
+13 -4
1
  • Rėmuo
  • Gastroezofaginis refliuksas
  • Rėmens graužimas
  • Vidaus ligų gydytojai

Susiję straipsniai

  • Patarimai neblogi, bet skrandžio vožtuvų darbo sutrikimo nepagydo nei tradicinė medicina, nei minėtos priemonės, o tik laikinai gali sumažinti nemalonius simptomus. Liga išliks ir kartosis ir kartosis metų metais, o ne už kalnų ir skrandžio bei stemplės erozijos, opaligės… Palaipsniui pradės negaluoti ir kepenys, kasa, žarnynas ir t.t. Viskas žmogaus organizme yra susiję. Jeigu nesveikas skrandis, negali gerai funkcionuoti ir kiti žmogaus organai bei sistemos. Tiik Rytų šalių medicina, ypač Kinjios ir Tibeto, kurių požiūris į sveikatą ir gydymą yra visiškai kitoks nei Vakarų šalyse, gali padėti išgydyti ne tik virškinimo organus, bet ir žmogų visumoje.

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *