Kuri miegojimo poza geriausia?

Spalio 3, 2014 | Martynas Gelumbauskas
+10
Kuri miegojimo poza geriausia?

Matyt, kiekvienas turi savų miegojimo įpročių: vieni prieš užmigdami atsigula ant šono ir susiriečia į kamuoliuką, kiti – guli ant nugaros, tretiems geriausia miego pozicija – ant pilvo. Ar svarbu tai, kokią pozą pasirenkame miegui? Pasirodo, taip – pasirinkę tinkamą poziciją galite ne tik gerai išsimiegoti, bet ir išvengti knarkimo, kaklo skausmo, rėmens ir net raukšlių susidarymo. Tad siūlome pasidomėti dažniausių miego pozicijų privalumais ir trūkumais. 

„Miegant ant nugaros lengviausia išlaikyti neutralią galvos, kaklo ir stuburo poziciją.“ Miegojimas ant nugaros. Daugelis gydytojų sutinka, kad tai geriausia poza miegui. Miegant ant nugaros lengviausia išlaikyti neutralią galvos, kaklo ir stuburo poziciją. Taip miegant nugaros pozicija išlieka natūrali, mažiausiai apkraunami nugaros raumenys. Taigi ši poza itin tinka tiems, kuriuos vargina nugaros skausmas

Miegas ant nugaros taip pat padeda išvengti raukšlių, nes miego metu veidas į nieką nesiremia. Moterų krūtys turi atramą, todėl nenukąra, išlieka stangrios. Ši poza tinka ir tiems, kuriuos vargina rėmens graužimas. Miegant ant nugaros galva būna pakelta, skrandis nusileidžia žemiau nei stemplė, todėl rūgštys ar maistas negali pakilti į stemplę. 

Vis dėlto ši pozicija turi ir trūkumų. Kai miegame ant nugaros, kai kuriems žmonėms užkrenta liežuvio šaknis ir ima blokuoti kvėpavimo takus. Tuomet ne tik apsunkinamas kvėpavimas, bet atsiranda ir visiems pažįstamas knarkimo garsas. Kvėpavimo takų praeinamumą trikdyti gali ir atsipalaidavę ryklės raumenys, o dėl gravitacijos jėgos dažniausiai taip atsitinka miegant ant nugaros. Tai ypač būdinga nutukusiems žmonėms, kurie serga miego apnėja. 

Miegojimas ant nugaros

Privalumai

Trūkumai

  • Mažiausia apkrova nugarai
  • Dažnai knarkiama
  • Rečiau vargina rėmuo
  • Netinka sergantiesiems miego apnėja.
  • Mažiausia rizika susidaryti raukšlėms

 

  • Padeda išsaugoti stangrias krūtis

 

Tinkamiausia pagalvė. Plona pagalvė. Gulint ant nugaros reikėtų galvai ir kaklui suteikti atramą, tačiau galvos nereikėtų per daug atlošti.

Miegojimas ant pilvo – blogiausia pozaMiegojimas ant pilvo. Miegant ant pilvo liežuvio šaknis negali užkristi ir užspausti kvėpavimo takų, tad taip miegant žymiai rečiau knarkiama. Taip pat miegojimas ant pilvo dažniausiai pagerina sergančiųjų miego apnėja būklę, nes tokia poza rečiau užspaudžia kvėpavimo takus. Tačiau tai bene vieninteliai privalumai. 

Dažniausiai manoma, kad tai blogiausia poza miegui. Miegant ant pilvo iškreipiami natūralūs stuburo linkiai, dėl to ilgainiui atsiranda apatinės nugaros dalies skausmas. Be to, šioje pozicijoje itin nepatogi galvos padėtis. Pabandykite dieną išbūti bent keliolika minučių pasukę galvą į vieną šoną – turbūt pradės skaudėti kaklo ir sprando raumenis. O miegodami kartais tokioje padėtyje praleidžiate net kelias valandas. Šitaip miegant veidas visą laiką trinasi į pagalvę, tad lengviau susidaro raukšlės. Be to, miegant ant pilvo skrandžio turiniui lengviausia patekti į stemplę, tad dažniau graužia rėmuo. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+10
  • Rėmuo
  • Nugaros skausmas
  • Miegas
  • Nemiga
  • Knarkimas
  • Kaklo skausmas po miego
  • Rėmens graužimas
  • Šeimos gydytojai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18