„Nervus - į konservus“, arba kaip sumažinti nervinę įtampą?

Liepos 24, 2017 | L. Rimgailė
+13
„Nervus - į konservus“,  arba kaip sumažinti nervinę įtampą?

Buvo nelengva diena? Grįžę po darbo susinervinote, jog nenuoramos vaikai ne tik kad neatliko namų darbų, bet ir apvertė visus namus aukštyn kojomis? Ir kaip gi dėl viso to nesinervuoti?

Atrodo, tokios ir panašios kasdieninės situacijos verčia mus apsišarvuoti geležine kantrybe ir pasistengti nesinervinti. Tačiau labai dažnai vien tik gerų norų nepakanka, reikia ir mokėjimo, žinojimo, kaip būtų galima sumažinti tą nervinę įtampą?

Galvos skausmas, kuris atsirado nuo nervinės įtampos

Ne paslaptis, jog stresas bei nervinė įtampa neigiamai gali paveikti mūsų savijautą. Tiesa, vieni žmonės gan lengvai susidoroja su stresinėmis situacijomis, o kitiems tenka jų nemalonius padarinius greitai pajausti. Vienas iš jų – galvos skausmas, kuris gan dažnai atsiranda nuo streso bei nervinės įtampos.

Ir kuriam gi iš Jūsų nėra žinomas tas jausmas, kai skauda abi galvos puses, vargina nemalonus, spaudžiantis ir tarsi veržiantis galvos skausmas, kuris gali būti tiek nuolatinis, tiek epizodinis. Tokiu metu dažnai ieškome, kur gi tie vaistai nuo skausmo, kurie padės iškęsti dar vieną stresinę ir daug įtampos keliančią darbo dieną.

"Mokslininkų jau seniai yra įrodytas glaudus ryšys tarp nervinimosi ir greitesnio senėjimo proceso. "

Nervų sistemą teigiamai veikia įvairios vaistažolės, pavyzdžiui, medetkos. Tad vakare, prieš miegą, nepamirškite savęs palepinti kvapniu medetkų arbatos puodeliu.

Jei nervinė įtampa tapo kasdienybe, tuomet pravartu į savo mitybos racioną įtraukti maisto produktų, kurių sudėtyje yra B grupės vitaminų. Šie vitaminai - tai puiki priemonė, kuri gelbsti nuo įtampos, padeda lengviau kovoti su stresu.

Kartais pats kūnas gali siųsti tam tikrus signalus, jog jam trūksta B grupės vitaminų. Jei dažnai vargina kojų skausmas, atsiranda raumenų skausmas, esate dirglus, tirpsta rankos, sunku susikoncentruoti ir ką nors atsiminti, tuomet į savo mitybos racioną būtinai įtraukite daugiau B1 grupės vitaminų, kurių  yra gausu riešutuose, špinatuose, briuselio kopūstuose, grūduose.

 

Žili plaukai ir nusilpęs imunitetas – streso ir blogių patirčių pasekmė?

Nesunku pastebėti, jog nervinimasis neigiamai paveikia visą žmogaus sveikatą bei jo išvaizdą. Štai, atrodo dar toks jaunas žmogus, o jį jau „puošia“ tiek daug žilų plaukų.

Mokslininkų jau seniai yra įrodytas glaudus ryšys tarp nervinimosi ir greitesnio senėjimo proceso. Pasirodo, kuomet mes nervinamės, nemokame sukontroliuoti patiriamos įtampos, neišvengiamai paspartiname ne tik greitesnius senatvinius procesus, bet neigiamai paveikiame ir visą savo imuninę sistemą, trikdome ląstelių veiklą. Būtent dėl šios priežasties atsiranda daugelis ligų, pavyzdžiui, peršalimas, kuris itin dažnai vargina tuos, kurių imunitetas nusilpęs.

Geras pratimas nervinei įtampai tramdyti gali būti skaičiavimas. Vos tik pajusite, jog ima pyktis, nervinatės ir stresuojate, tuomet pradėkite mintyse ramiai skaičiuoti. Svarbiausia nieko nekalbėti, nes susinervinę ir pikti mes dažnai pasakome tai, dėl ko vėliau labai gailimės.

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

Keletas būdų, kurie padės sumažinti nervinę įtampą

Patiriant nervinę įtampą reikia skubėti gerti ne dar vieną puodelį kavos, taurę vyno ar surūkyti dar vieną cigaretę, bet imtis kitų, daug veiksmingesnių metodų. Kava, alkoholis, cigaretės – tai stimuliatoriai, kurie laikinai gal ir sumažins įtampą, tačiau tikrai nepadės atsipalaiduoti.

 1. Nereikalaukite iš savęs pernelyg daug, leiskite sau klysti. Labai daug žmonių patiria nervinę įtampą vien dėl to, jog jie iš savęs reikalauja pernelyg daug. Žmogaus galimybės – beribės, tačiau siekiant tų „beribių galimybių“ pasistenkite, jog nereikėtų mokėti nervinio išsekimo kaina ir pašlijusia sveikata. Visada įvertinkite savo jėgas, nedarykite to, kas ne Jūsų jėgoms.

2. Problema apie kurią kalbate su kitais tampa perpus lengvesne. Labai dažnai žmonės yra linkę užsisklęsti savyje ir savo problemas palikti tik sau, manydami, jog „O kam dar kitus žmones turėčiau apkrauti savo rūpesčiais, jų gyvenime, tikriausiai, taip pat nestinga bėdų“. Taip manyti yra klaidinga: žmonės – socialios būtybės, joms būtinas bendravimas ir ne vien tik teigiamoms, bet ir neigiamoms temomis.

Gyvenimas – tai nuolatiniai skrydžiai ir nuopuoliai, išmokime per gyvenimą skrieti be įtampos, būkime atidūs savo kūnui ir jo siunčiamam signalui - skausmui, tuomet būsime daug sveikesni ir laimingesni.

 

+13
  • Galvos smegenų navikai
  • Galvos smegenų kraujosruva
  • Galvos smegenų trauma
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Galvos svaigimas
  • Galvos skausmas
  • Nuo skausmo

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18