„Nervus - į konservus“, arba kaip sumažinti nervinę įtampą?

Liepos 24, 2017 | L. Rimgailė
+11
„Nervus - į konservus“,  arba kaip sumažinti nervinę įtampą?

Buvo nelengva diena? Grįžę po darbo susinervinote, jog nenuoramos vaikai ne tik kad neatliko namų darbų, bet ir apvertė visus namus aukštyn kojomis? Ir kaip gi dėl viso to nesinervuoti?

Atrodo, tokios ir panašios kasdieninės situacijos verčia mus apsišarvuoti geležine kantrybe ir pasistengti nesinervinti. Tačiau labai dažnai vien tik gerų norų nepakanka, reikia ir mokėjimo, žinojimo, kaip būtų galima sumažinti tą nervinę įtampą?

Galvos skausmas, kuris atsirado nuo nervinės įtampos

Ne paslaptis, jog stresas bei nervinė įtampa neigiamai gali paveikti mūsų savijautą. Tiesa, vieni žmonės gan lengvai susidoroja su stresinėmis situacijomis, o kitiems tenka jų nemalonius padarinius greitai pajausti. Vienas iš jų – galvos skausmas, kuris gan dažnai atsiranda nuo streso bei nervinės įtampos.

Ir kuriam gi iš Jūsų nėra žinomas tas jausmas, kai skauda abi galvos puses, vargina nemalonus, spaudžiantis ir tarsi veržiantis galvos skausmas, kuris gali būti tiek nuolatinis, tiek epizodinis. Tokiu metu dažnai ieškome, kur gi tie vaistai nuo skausmo, kurie padės iškęsti dar vieną stresinę ir daug įtampos keliančią darbo dieną.

"Mokslininkų jau seniai yra įrodytas glaudus ryšys tarp nervinimosi ir greitesnio senėjimo proceso. "

Nervų sistemą teigiamai veikia įvairios vaistažolės, pavyzdžiui, medetkos. Tad vakare, prieš miegą, nepamirškite savęs palepinti kvapniu medetkų arbatos puodeliu.

Jei nervinė įtampa tapo kasdienybe, tuomet pravartu į savo mitybos racioną įtraukti maisto produktų, kurių sudėtyje yra B grupės vitaminų. Šie vitaminai - tai puiki priemonė, kuri gelbsti nuo įtampos, padeda lengviau kovoti su stresu.

Kartais pats kūnas gali siųsti tam tikrus signalus, jog jam trūksta B grupės vitaminų. Jei dažnai vargina kojų skausmas, atsiranda raumenų skausmas, esate dirglus, tirpsta rankos, sunku susikoncentruoti ir ką nors atsiminti, tuomet į savo mitybos racioną būtinai įtraukite daugiau B1 grupės vitaminų, kurių  yra gausu riešutuose, špinatuose, briuselio kopūstuose, grūduose.

 

Žili plaukai ir nusilpęs imunitetas – streso ir blogių patirčių pasekmė?

Nesunku pastebėti, jog nervinimasis neigiamai paveikia visą žmogaus sveikatą bei jo išvaizdą. Štai, atrodo dar toks jaunas žmogus, o jį jau „puošia“ tiek daug žilų plaukų.

Mokslininkų jau seniai yra įrodytas glaudus ryšys tarp nervinimosi ir greitesnio senėjimo proceso. Pasirodo, kuomet mes nervinamės, nemokame sukontroliuoti patiriamos įtampos, neišvengiamai paspartiname ne tik greitesnius senatvinius procesus, bet neigiamai paveikiame ir visą savo imuninę sistemą, trikdome ląstelių veiklą. Būtent dėl šios priežasties atsiranda daugelis ligų, pavyzdžiui, peršalimas, kuris itin dažnai vargina tuos, kurių imunitetas nusilpęs.

Geras pratimas nervinei įtampai tramdyti gali būti skaičiavimas. Vos tik pajusite, jog ima pyktis, nervinatės ir stresuojate, tuomet pradėkite mintyse ramiai skaičiuoti. Svarbiausia nieko nekalbėti, nes susinervinę ir pikti mes dažnai pasakome tai, dėl ko vėliau labai gailimės.

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

„Dažniausias žmones varginantis galvos skausmas – įtampos tipo. Jis vienu ar kitu gyvenimo etapu gali pasireikšti net iki trijų ketvirtadalių suaugusiųjų.“

Plačiau:

Galvos skausmas. Kada reikėtų išsigąsti?

Keletas būdų, kurie padės sumažinti nervinę įtampą

Patiriant nervinę įtampą reikia skubėti gerti ne dar vieną puodelį kavos, taurę vyno ar surūkyti dar vieną cigaretę, bet imtis kitų, daug veiksmingesnių metodų. Kava, alkoholis, cigaretės – tai stimuliatoriai, kurie laikinai gal ir sumažins įtampą, tačiau tikrai nepadės atsipalaiduoti.

 1. Nereikalaukite iš savęs pernelyg daug, leiskite sau klysti. Labai daug žmonių patiria nervinę įtampą vien dėl to, jog jie iš savęs reikalauja pernelyg daug. Žmogaus galimybės – beribės, tačiau siekiant tų „beribių galimybių“ pasistenkite, jog nereikėtų mokėti nervinio išsekimo kaina ir pašlijusia sveikata. Visada įvertinkite savo jėgas, nedarykite to, kas ne Jūsų jėgoms.

2. Problema apie kurią kalbate su kitais tampa perpus lengvesne. Labai dažnai žmonės yra linkę užsisklęsti savyje ir savo problemas palikti tik sau, manydami, jog „O kam dar kitus žmones turėčiau apkrauti savo rūpesčiais, jų gyvenime, tikriausiai, taip pat nestinga bėdų“. Taip manyti yra klaidinga: žmonės – socialios būtybės, joms būtinas bendravimas ir ne vien tik teigiamoms, bet ir neigiamoms temomis.

Gyvenimas – tai nuolatiniai skrydžiai ir nuopuoliai, išmokime per gyvenimą skrieti be įtampos, būkime atidūs savo kūnui ir jo siunčiamam signalui - skausmui, tuomet būsime daug sveikesni ir laimingesni.

 

+11
  • Galvos smegenų navikai
  • Galvos smegenų kraujosruva
  • Galvos smegenų trauma
  • Įtampos tipo galvos skausmai
  • Galvos svaigimas
  • Galvos skausmas
  • Nuo skausmo

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis.
Tai žinodami Jūs apsaugosite savo akis. Kas antras žmogus turi regėjimo problemų. Nenuostabu, kad gydytojai kaltina šiuolaikines technologijas. Mes nepaleidžiame iš rankų mobiliųjų telefonų. Nuėję nuo kompiuterio, žiūrime televizorių arba einame į kiną, o vakare lovoje skaitome knygas. +10 / 0 +10
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Mesti rūkyti niekada nevėlu
Mesti rūkyti niekada nevėlu „Jau pakenkiau savo kūnui, tad nebėra prasmės mesti rūkyti. Vis tiek sveikas nebebūsiu“, – taip dažnai galvoja rūkantys žmonės, o ypač tie, kurie rūko daug metų. Tačiau jie klysta. Tyrimai atskleidė, kad pagerėjusia sveikata ir ilgesne gyvenimo trukme džiaugiasi net ir tie, kurie šio įpročio atsikratė po kelių... +30 / 0 +30
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 4 +22 / 0 +22
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +19 / 0 +19
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +22 / -3 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18
Psichologas Gediminas Navaitis: „Didžiausia problema šiandien – gyvenimo prasmės neturėjimas“
Psichologas Gediminas Navaitis: „Didžiausia problema šiandien – gyvenimo prasmės neturėjimas“ Žinomiausias Lietuvoje šeimos psichologijos tyrinėtojas, Lietuvos psichoterapijos draugijos valdybos narys, profesorius dr. Gediminas Navaitis nė neketina slėpti, kad jo sveikata – ne geležinė. +17 / 0 +17