B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Gruodžio 31, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+32
1
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien

Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų ir riebalų. Svarbu žinoti, jog B grupės vitaminai tirpsta vandenyje, todėl kiekvieną dieną reikia papildyti šių vitaminų atsargas. 

Šiandien žinoma apie 100 sveikatos sutrikimų, susijusių su B grupės vitaminų trūkumu, todėl gydytojai jau nebeišskiria kiekvieno iš šių vitaminų svarbos, o aiškina, jog visi B grupės vitaminai yra būtini gerai sveikatai palaikyti. B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai. 

„B grupės vitaminai itin svarbūs nervų sistemai, todėl tinkamai neaprūpinus organizmo šiais vitaminais, galimi nerviniai sutrikimai.“ Vitaminų B1, B6 ir B12 svarba 

Norint pasiekti maksimalų efektą, būtina naudoti B grupės vitaminų derinius. B grupės vitaminų funkcijos glaudžiai susijusios viena su kita, todėl racionalu vartoti jų kompleksą. Pagrindiniai B grupės vitaminai: B1, B6, B12. 

Vitaminas B1 dalyvauja angliavandenių apykaitoje, perduodant nervinį impulsą raumenims, mažina acidozės reiškinius (kai parūgštėja kraujas ar kiti organizmo skysčiai) ir skatina normalų augimą. B6 vitaminas skatina hemoglobino gamybą, riebalų ir angliavandenių apykaitą bei dalyvauja kituose svarbiuose medžiagų apykaitos procesuose. B12 tipo vitaminas taip pat dalyvauja medžiagų apykaitos procesuose, reguliuoja energijos kaupimą raumeniniame audinyje, kraujotakos procesus, taip pat dalyvauja ląstelių dalijimosi procese. 

Kokie požymiai rodo vitamino B trūkumą? 

Vitamino B gausu sardinėsePagrindiniai požymiai, rodantys, kad organizmui trūksta B grupės vitaminų, panašūs į anemijos (mažakraujystės): 

  • jaučiamas didelis nuovargis;
  • silpsta atmintis, sunku susikaupti, išlaikyti dėmesį (atminties, ypač įsiminimo procesai, yra priklausomi nuo B grupės vitaminų);
  • išbalusios lūpos, oda;
  • sumažėjęs energingumas;
  • dažnai trūksta oro;
  • liežuvio gleivinė yra pageltusi arba raudona, dilgčiojanti;
  • galūnių dilgčiojimas, nutirpimas;
  • vargina pykinimas, viduriavimas;
  • sutrikusi orientacija, regėjimo sutrikimai;
  • nemiga, neramus miegas;
  • šlapimo pūslės ir virškinimo sutrikimai;
  • galvos skausmai (galvos skausmus dažniausiai sukelia stresas, netinkama mityba, miego trūkumas; streso metu išauga vitamino B poreikis, o jo trūkumas sukelia migreną);
  • skydliaukės ir hipofizės funkcijų nepakankamumo reiškiniai;
  • silpnai jaučiamas maisto skonis. 

Kiek vitamino B reikia mūsų organizmui? 

Suaugusiam žmogui vitamino B paros norma – 2–3 mg. Vitamino B atsargos organizme nesikaupia, todėl jo būtina gauti su maistu. Gerokai daugiau vitamino B reikia dirbant sunkų fizinį darbą, intensyviai sportuojant, esant karštam orui, suvalgius daug angliavandenių turinčio maisto. Būtina įsidėmėti, jog B grupės vitaminus organizmui įsisavinti trukdo alkoholio vartojimas, rūkymas ir mažas skrandžio rūgštingumas.  

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+32
1
  • Geležies stokos mažakraujystė
  • Geležies stokos anemija
  • Vitaminai
  • Galvos svaigimas
  • Nemiga
  • Stresas
  • Nuovargis
  • Mažakraujystė
  • Ekologiškos prekės
  • Vaistinės

Susiję straipsniai

  • šoxlaoas / 2018-05-13 16:51:57

    luka

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17