Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa

Balandžio 2, 2016 | L.rimgailė
+17
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa

„Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime.

Pirmas mitas: Puodelis vandens su citrina iš ryto gerina medžiagų apykaitą ir yra rekomenduojamas geros dienos pradžiai.

Tikriausiai, ne vienas žmogus iš ryto, vos tik atsikėlęs, skuba į virtuvę gerti vandens. Ir ne bet kokio, o su išspaustomis citrinos sultimis. Dauguma žmonių mano, kad toks rytinis gėrimas padeda jiems iš organizmo pašalinti per naktį susikaupusius organizme toksinus, be viso to dar pažadina organizmą, valo kraują, jaunina odą, o ir virškinimo traktatas išgėrus tokio vandens veikia daug geriau. Dar vieni mano, kad kuo daugiau šarminių produktų suvartojama, tuo greičiau lieknėjama, mat vanduo su citrina greitina medžiagų apykaitą. Bet kaip viskas yra iš tiesų?

Mitybos specialistai pataria rytais, vos tik atsibudus, išgerti kambario temperatūros vandens. Vanduo su citrina iš ryto netinka dėl to, jog yra rūgštus, o tai gali pakenkti skrandžiui. Tiems, kuriuos vargina įvairios skrandžio ligos, ypač reikėtų atsisakyti tokio gėrimo rytais.

"Žmogaus smegenys yra sudarytos iš 85 proc. vandens, tad jo stygius labai veikia bendrą viso organizmo būseną."

Antras mitas: Per dieną turime išgerti mažiausiai 2 litrus vandens.

Mūsų organizmas yra sudarytas iš vandens, tad ne paslaptis, kad jam reikia šio skysčio. Teigiama, kad žmogaus kūną sudaro net 70 - 75 procentai vandens, tad vanduo mums yra gyvybiškai svarbus.

Yra žinoma, kad žmogaus kūnas per dieną netenka vidutiniškai nuo 1 l. iki 1,5 l. vandens. Jeigu žmogus linkęs prakaituoti, užsiima sportu, netenkamo vandens kiekis padidėja, vadinasi, jo netekus reikia daugiau ir suvartoti, kad atstatytų trūkstamo vandens balansą organizme.

Kiek vandens žmogui reikia išgerti per dieną yra labai individualu. Tai priklauso ir nuo jo veiklos, kūno masės bei įvairių kitų aplinkybių, pavyzdžiui, metų sezono.

Tad teiginys, jog per dieną turime išgerti mažiausiai 2 litrus vandens yra ne visai teisingas. Kiek vandens reikia išgerti priklauso individualiai nuo žmogaus. Taip pat nepamirškite stebėti savo šlapimo spalvos: jei šlapimas yra tamsios spalvos - vandens organizme per mažai, jei labai šviesios, skaidrios spalvos – per daug.

Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?

„30 kg turi tekti 1 l, taigi, jei sveriate 60 kg, optimalus jūsų suvartojamo negazuoto mineralinio ar paprasto vandens, nesaldintos arbatos kiekis būtų 2 l.“

Plačiau apie dehidrataciją:

Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?

Viena tiesa

Vanduo nuo senų laikų buvo laikomas gyvybės šaltiniu. Kaip be vandens išdžiūtų augalai, taip be jo ir mes negalėtume išgyventi. Žinoma, kad nepakankamas kiekis vandens gali paskatinti vystytis įvairias žarnyno ligas, gali atsirasti rėmuo ir daugybė įvairių kitų sveikatos problemų.

Žmogaus smegenys yra sudarytos iš 85 proc. vandens, tad jo stygius labai veikia bendrą viso organizmo būseną. Ištikus dehidratacijai žmogų ima varginti tokie simptomai kaip galvos skausmas,  nuovargis ar virškinimo sutrikimai.

Pabaigai...ar vanduo mums gali suteikti sotumo jausmo?

Pasauliui vis dažniau kreipiant dėmesį į gražų kūną ima populiarėti pačios keisčiausios dietos, tokios kaip sriubos, sulčių ar vandens. Pastaroji yra itin drastiška ir jos nerekomenduojama laikytis be gydytojo sutikimo. Tačiau atsiranda tų, kurie pabando keletą dienų badauti ir gerti vien tik vandenį. Pasiekti rezultato – numesti svorio galima labai greitai, bet padaryta žala organizmui yra didžiulė.

Tad gal neverta imtis drastiškų priemonių, o vertėtų pabandyti kažką paprastesnio? Pavyzdžiui, įprasti prieš valgį išgerti puodelį vandens? Ir suvalgysite mažiau, o ir sotumo jausmas išliks ilgiau.

 

 

+17
  • Dehidratacija
  • Vandens trūkumas organizme
  • Vanduo
  • Vandens dieta
  • Gaivieji gėrimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kada gali prireikti virškinimo fermentų?
Kada gali prireikti virškinimo fermentų? Tikriausiai nėra žmogaus, kuriam nebūtų tekę patirti virškinimo sutrikimų. Dažnas tai apibūdina kaip itin nemalonų reiškinį, kurio metu skauda skrandį arba žarnyno sritį, jaučiamas sunkumas skrandyje – pacientas apibūdina tai kaip „skrandžio sustojimą“. Taip pat jaučiamas pykinimas, pilvo pūtimas, gali pasireikšti... +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18