Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa

Balandžio 2, 2016 | L.rimgailė
+17
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa

„Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime.

Pirmas mitas: Puodelis vandens su citrina iš ryto gerina medžiagų apykaitą ir yra rekomenduojamas geros dienos pradžiai.

Tikriausiai, ne vienas žmogus iš ryto, vos tik atsikėlęs, skuba į virtuvę gerti vandens. Ir ne bet kokio, o su išspaustomis citrinos sultimis. Dauguma žmonių mano, kad toks rytinis gėrimas padeda jiems iš organizmo pašalinti per naktį susikaupusius organizme toksinus, be viso to dar pažadina organizmą, valo kraują, jaunina odą, o ir virškinimo traktatas išgėrus tokio vandens veikia daug geriau. Dar vieni mano, kad kuo daugiau šarminių produktų suvartojama, tuo greičiau lieknėjama, mat vanduo su citrina greitina medžiagų apykaitą. Bet kaip viskas yra iš tiesų?

Mitybos specialistai pataria rytais, vos tik atsibudus, išgerti kambario temperatūros vandens. Vanduo su citrina iš ryto netinka dėl to, jog yra rūgštus, o tai gali pakenkti skrandžiui. Tiems, kuriuos vargina įvairios skrandžio ligos, ypač reikėtų atsisakyti tokio gėrimo rytais.

"Žmogaus smegenys yra sudarytos iš 85 proc. vandens, tad jo stygius labai veikia bendrą viso organizmo būseną."

Antras mitas: Per dieną turime išgerti mažiausiai 2 litrus vandens.

Mūsų organizmas yra sudarytas iš vandens, tad ne paslaptis, kad jam reikia šio skysčio. Teigiama, kad žmogaus kūną sudaro net 70 - 75 procentai vandens, tad vanduo mums yra gyvybiškai svarbus.

Yra žinoma, kad žmogaus kūnas per dieną netenka vidutiniškai nuo 1 l. iki 1,5 l. vandens. Jeigu žmogus linkęs prakaituoti, užsiima sportu, netenkamo vandens kiekis padidėja, vadinasi, jo netekus reikia daugiau ir suvartoti, kad atstatytų trūkstamo vandens balansą organizme.

Kiek vandens žmogui reikia išgerti per dieną yra labai individualu. Tai priklauso ir nuo jo veiklos, kūno masės bei įvairių kitų aplinkybių, pavyzdžiui, metų sezono.

Tad teiginys, jog per dieną turime išgerti mažiausiai 2 litrus vandens yra ne visai teisingas. Kiek vandens reikia išgerti priklauso individualiai nuo žmogaus. Taip pat nepamirškite stebėti savo šlapimo spalvos: jei šlapimas yra tamsios spalvos - vandens organizme per mažai, jei labai šviesios, skaidrios spalvos – per daug.

Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?

„30 kg turi tekti 1 l, taigi, jei sveriate 60 kg, optimalus jūsų suvartojamo negazuoto mineralinio ar paprasto vandens, nesaldintos arbatos kiekis būtų 2 l.“

Plačiau apie dehidrataciją:

Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?

Viena tiesa

Vanduo nuo senų laikų buvo laikomas gyvybės šaltiniu. Kaip be vandens išdžiūtų augalai, taip be jo ir mes negalėtume išgyventi. Žinoma, kad nepakankamas kiekis vandens gali paskatinti vystytis įvairias žarnyno ligas, gali atsirasti rėmuo ir daugybė įvairių kitų sveikatos problemų.

Žmogaus smegenys yra sudarytos iš 85 proc. vandens, tad jo stygius labai veikia bendrą viso organizmo būseną. Ištikus dehidratacijai žmogų ima varginti tokie simptomai kaip galvos skausmas,  nuovargis ar virškinimo sutrikimai.

Pabaigai...ar vanduo mums gali suteikti sotumo jausmo?

Pasauliui vis dažniau kreipiant dėmesį į gražų kūną ima populiarėti pačios keisčiausios dietos, tokios kaip sriubos, sulčių ar vandens. Pastaroji yra itin drastiška ir jos nerekomenduojama laikytis be gydytojo sutikimo. Tačiau atsiranda tų, kurie pabando keletą dienų badauti ir gerti vien tik vandenį. Pasiekti rezultato – numesti svorio galima labai greitai, bet padaryta žala organizmui yra didžiulė.

Tad gal neverta imtis drastiškų priemonių, o vertėtų pabandyti kažką paprastesnio? Pavyzdžiui, įprasti prieš valgį išgerti puodelį vandens? Ir suvalgysite mažiau, o ir sotumo jausmas išliks ilgiau.

 

 

+17
  • Dehidratacija
  • Vandens trūkumas organizme
  • Vanduo
  • Vandens dieta
  • Gaivieji gėrimai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis)
Kaip gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų? (2 dalis) Esame tai, ką valgome. Kuo sveikiau ir atsakingiau maitinsimės, tuo ilgiau ir laimingiau gyvensime. Netikite? Pamėginkite! Dalinamės naudingais patarimais, kaip iš maisto gauti kuo daugiau natūralių vitaminų ir mineralų. Mat maisto papilduose esančios biologiškai aktyvios medžiagos dažnai pagamintos sintetiniu būdu, tad organizmui... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18