Kaip lengviau atsikelti ryte?

Lapkričio 14, 2013 | Martynas Gelumbauskas
+43
2
Kaip lengviau atsikelti ryte?

Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti. Deja, atėjus žiemai mūsų rytas šitaip prasideda vis dažniau, o suskambus žadintuvui lova pradeda traukti lyg magnetas. Laimei, yra keletas patarimų, padėsiančių šią trauką įveikti ir jaustis žvalesniems.

„Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte.“ Nesiderėkite su savimi rytais! Nuskambėjus žadintuvui bandote save įtikinti, kad pasaulis nesugrius nusnaudus dar 5 minutes (kurios neišvengiamai virsta pusvalandžiu). Norėdami miego galite sugalvoti šimtus priežasčių likti lovoje, ypač žiemą, kai aplinkui šalta ir tamsu. Ir nors tuo metu jos gali atrodyti svarbios ir logiškos, bet juk iš tiesų žinote, kad reikia keltis dabar. Tuomet kodėl taip sunku išsiropšti iš lovos? Daugelis gali pagalvoti, kad jiems trūksta disciplinos, ir iš dalies jie bus teisūs, tik jos trūksta visai ne rytais. Pripažinkime – ką tik atsibudus mūsų smegenys veikia kaip per rūką, todėl tuo metu priimami sprendimai gali nesutapti su tais, kuriuos priimtume būdami žvalūs. Tad disciplinos mums trūksta vakare. Tada mes turime nuspręsti, kada reikės keltis ir kad šis sprendimas negali būti keičiamas. Apsimiegoję dažnai priimsime blogą sprendimą, nors net neturėtume suteikti sau galimybės priimti sprendimų tokioje būsenoje.

Paverskite atsikėlimą automatiniu procesu. Kiekvieną rytą kovoti su pagunda likti lovoje yra sunku. Bet šios kovos galima ir išvengti, tereikia šį darbą patikėti pasąmonei. Juk sprendimą atsikelti šią valandą priimėte jau vakare, o dabar belieka jį vykdyti ir jūsų sąmonė tam tik trukdys. Tad, tik nuskambėjus žadintuvui, šokite iš lovos ir eikite į vonią valytis dantų. Nors pradžioje tai padaryti gali būti sunku, bet per savaitę susiformuos įprotis ir jūsų kūnas pats susies žadintuvo skambėjimą su šuoliu iš lovos.

Nustatykite žadintuvą paskutinei minutei. Jei suskambėjus žadintuvui žinote, kad dar galite 20 minučių numigti, tai turbūt taip ir padarysite. Tačiau dėl to jausitės dar blogiau, nes tai sutrikdys jūsų natūralų miego ritmą. Mūsų miegą sudaro dvi pagrindinės fazės – gilaus miego ir vadinamoji REM (greitų akių judesių) fazė. Nakties metu jos vis keičia viena kitą, o miego pabaigoje vis dažnėja REM fazė – taip kūnas ruošiasi prabudimui. Jei atsibudę nusprendžiate dar nusnausti, staiga vėl patenkate į gilaus miego fazę ir kūnas pasiruošia ilgam miegui. Kai po keliolikos minučių vėl nuskamba žadintuvas, jaučiamės tarsi prabudę vidury nakties. Tad geriau, neapgaudinėdami savęs, vakare nustatykite žadintuvą vėlesniam laikui, tuo pačiu pailgindami savo kokybiško miego laiką. 

Kaip lengviau atsikelti ryte?Jei atsibudote dar prieš nuskambant žadintuvui – kelkitės iš lovos. Žinoma, šis patarimas tinka tik tuomet, jei iki planuoto kėlimosi laiko prabudote likus pusvalandžiui, o ne vidury nakties. Kai atsibundate savaime, labai tikėtina, kad tai nutiko pasibaigus miego ciklui, dėl to jausitės žvalūs. Jei tokiu atveju visgi nuspręsite likti lovoje, labai tikėtina, kad vėl prisnūsite, o galiausiai nuskambėjus žadintuvui jausitės labai mieguistas.

Padėkite žadintuvą kitame kambario gale. Galite tai išbandyti, kai nepadeda kitos priemonės. Tokiu atveju norėdami jį išjungti būsite priverstas išlipti iš lovos. Tačiau tokį metodą geriau naudokite jei gyvenate vienas, nes jūsų namiškiai tikrai neapsidžiaugs iš jūsų kambario sklindančiu triukšmu.

Prabudę išgerkite stiklinę vandens. Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte. Be to, pats vandens gėrimo procesas padės pažadinti kūną.

Išlipę iš lovos keliaukite nusiprausti po dušu. Temperatūrų skirtumas ir jūsų oda tekantis vanduo stipriai aktyvuos nervų sistemą ir padės prasiblaškyti. Galite šį efektą sustiprinti dar labiau naudodami mėtinę dušo želę ar prausdamiesi po vėsiu ar labai šiltu vandeniu. 

Išjudinkite savo kūną. Nebūtina daryti nieko sudėtingo ar užimančio daug laiko, tačiau pramankštinti sustingusį kūną labai svarbu. Tai ne tik pagerins kraujo cirkuliaciją, bet ir aktyvuos jūsų nervų sistemą, tad lengviau prabus ir protas. Atlikite viso kūno tempimo pratimus ir ypatingą dėmesį skirkite kvėpavimui – kelis kartus giliai įkvėpkite ir lėtai iškvėpkite, jauskite kaip su kiekvienu įkvėpimu tampate žvalesnis. Jei norite, kad būtų linksmiau, įsijunkite savo mėgstamą dainą ir pašokite. Jei jums sunku net išlipti iš lovos, galite dar gulėdami kelis kartus įtempti ir atpalaiduoti viso kūno raumenis.

Nors mes visi atrodome panašūs, iš tikrųjų esame neįtikėtinai skirtingi. Dėl šios priežasties kiekvienas turi susikurti savo rytinę rutiną, tad neaišku, ar jums tiks kitiems tinkantys metodai. Vienintelis būdas tai sužinoti – tiesiog imti ir juos išbandyti.

O kaip su rytiniu snauduliu kovojate jūs? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose su kitais skaitytojais.

+43
2
  • Miegas
  • Miego klinikos

Susiję straipsniai

  • :) / 2017-05-24 18:57:56

    puikus ir idomus straipsnis :)

  • informatyvu / 2017-05-24 18:57:22

    puikus ir idomus straipsnis :)

Siųsk savo nuomonę
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 3 +29 / 0 +29
Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai
Taisyklingo kvėpavimo svarba sveikatai ir gerai savijautai Į savo kvėpavimą dėmesį atkreipiame tik tuomet, kai užspringstame arba kai susergame sloga ir užsikemša nosis. Vis dėlto vieno plačiausiai naudojamų medicininės fiziologijos vadovėlių sudarytojo Arthuro Guytono nuomone: „Pagrindinė lėtinio skausmo, kančių ir ligų priežastis yra deguonies trūkumas... 2 +26 / -1 +25
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 4 +21 / 0 +21
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones?
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones? „Žmonės nuolat turi nusiskundimų dėl savo odos būklės. Sausa, šerpetojanti, riebi, spuoguota, jautri ar senstanti oda dažnai sukelia tiek fizinį, tiek psichologinį diskomfortą. Susidūrę su veido odos problemomis, žmonės ieško kasdienės priežiūros priemonės, kuri išspręstų šias problemas, – kremo. Jei viena... 2 +21 / -1 +20
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti Atliekant holistinę terapiją, arba holistiką, žmogus suvokiamas kaip visuma, kaip neatsiejama gamtos dalis. Holistiniais metodais bandoma sustiprinti kūną, daugiau dėmesio skirti ligos prevencijai. Holistinis gydymas ar kūno stiprinimas parenkamas individuliai: terapija taikoma atsižvelgiant į žmogaus emocinę, dvasinę ir fizinę... +19 / 0 +19
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +19 / -1 +18
Alerginis rinitas ir nosies higiena: kaip tai susiję?
Alerginis rinitas ir nosies higiena: kaip tai susiję? Alerginis rinitas dar kitaip vadinamas šienlige, pradeda varginti dažniausiai pavasarį. Kai medžiai ima skleisti savo pumpurus, kai kurių žmonių tai visai nedžiugina. O kaip gi gali džiuginti, kai nosies gleivinė nuolat paburkusi, vargina sloga, o čiaudulys – nuolatinis palydovas. Kaip nugalėti visus šiuos simptomus ir pradėti... +17 / 0 +17
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“ Pirmą kartą psichologijos studiją „Menas būti“, įsikūrusią Užupyje, nevietiniams rasti nelengva. Juolab kad jau tamsu. „Maudynės Gonge“ (taip vadinasi garso terapijos sesija) prasidės septintą, tačiau ateiti jos įkūrėja... 3 +17 / 0 +17
Z kartos vaikų mitybos ypatybės
Z kartos vaikų mitybos ypatybės „Mama, šiandien noriu valgyti mėsainį. Taip, tą su sūriu ir mėsyte viduje. Ir dar prie jo noriu keptų bulvyčių su pomidorų padažu. Būtinai! Ir nepamiršk, prašau, dar „Coca-Cola“arba vandenuko man užsakyti.“, - sako Z kartos vaikas. Žinoma, mamai, kuri priklauso Y arba X kartai, kartais būna sunku suprasti, kodėl jos... +15 / 0 +15