5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų

Rugsėjo 6, 2018
+2
5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų

Mėgstate savo darbus nukelti rytojui? Vis kartojate, kad pradėsite sportuoti nuo pirmadienio, nuo kito mėnesio ar nuo naujų metų? Dalinate pažadus ne tik sau, bet ir kitiems, tačiau niekada jų neišpildote? Jaučiatės taip, tarsi gyvenimą švaistytumėte veltui? Galbūt perskaitę šį apibūdinimą atpažįstate save? Tikriausiai turite daug siekių, bet Jums trūksta disciplinos. Verta žinoti penkias paprastas taisykles, kaip nesunkiai pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Tikėkite. Pirmiausiai būtina tikėti savimi. Jeigu nuolat sau kartosite, kad negalite ar nemokate, tai taip ir bus. Tikėjimo galia turi didelę reikšmę. Atsikelkite kiekvieną rytą ir kartokite sau, kad galite. Kiekvieno ryto ritualų metu (pavyzdžiui, maudantis duše, bėgiojant, darant lengvą mankštą, geriant kavos puodelį visiškoje tyloje) kurkite tik teigiamas mintis ir tikėkite savo užsibrėžtais tikslais. Tikėjimas yra pirmoji ir pati svarbiausia taisyklė, norint pasiekti tai, apie ką svajojate.

Užsirašykite. Tyrimais įrodyta, kad tikslų užsirašymas turi didelę svarbą. Galite užsirašyti ne tik tikslus, bet ir veiksmų planą – taip turėsite žingsnis po žingsnio aprašytus uždavinius, kurie padės laikytis disciplinos. Kompanijos, kurioms rūpi ne tik įmonės, bet ir asmeniniai darbuotojų rezultatai, skatina juos susikurti darbų ir tobulėjimo planus. Procentinis išsikeltų tikslų įvykdymas parodo asmens, kaip darbuotojo, efektyvumą, o progresas, pastebimas siekiant asmeninio tobulėjimo, padeda tobulėti darbuotojui, kaip asmenybei, pavyzdžiui, gali būti išsikeliami tokie tobulėjimo tikslai: išmokti dirbti nauja programa, patobulinti užsienio kalbą, išmokti derybų meno ar žmogiškųjų išteklių paslapčių. Tikslų užrašymas ant popieriaus – tai deklaracija, kad Jūs rimtai nusiteikę jų pasiekti.

Mokykitės iš kitų. Būtinai turėkite pavyzdį, kuriuo norėtumėte sekti.  Šiomis dienomis gausu žmonių, kurie užsiima lavinimu, ugdymu, veda mokymus, skirtus asmeniniam tobulėjimui. Knygynuose ar bibliotekose nesunkiai rasite knygų su patarimais, kaip elgtis norint pasiekti daugiau. Išbandykite kelias, išsirinkite sau tinkamiausią. Efektyvus laiko išnaudojimas galėtų būti audio knygos klausymas važiuojant automobiliu į darbą ir iš darbo – verta paklausyti, kaip tam tikras savimi tikintis asmuo pasiekė tiek daug. Internetas pilnas įvairios motyvacinės video medžiagos, tereikia paieškoti ir nustebsite, kiek daug egzistuoja įvairių pasirinkimo galimybių. Pamėginkite – geras pavyzdys dažnai užkrečia.

Sekite progresą. Tam, kad sėkmingai pasiektumėte savo kelionės tikslą (šiuo atveju kelionės į trokštamus tikslus), turite sustoti tarpinėse stotelėse ir apžvelgti jau nueitą kelią. Būtent dėl to ir naudinga užsirašyti veiksmų planą – galite jį peržiūrėti ir pasižymėti, ką jau įvykdėte. Patikėkite – jausmas išbraukti ar kaip nors kitaip pasižymėti pasiektus tarpinius uždavinius yra neapsakomai geras. Jeigu laikysitės savo išsikeltų uždavinių, ilgainiui pajusite, kaip malonu stebėti įsibėgėjantį procesą. Jeigu pajutote, kad išsikeltą tikslą Jums įvykdyti bus per sunku, galite šiek tiek nuleisti kartelę, kad jį įvykdyti būtų realu. Tačiau darykite tai išimtiniais atvejais, tegul tai netampa taisyklė, nes galite nustoti stengtis. Jeigu matote, kad sekasi tikrai puikiai, galite sutrumpinti suplanuotiems veiksmams skirtą laiką – galbūt įgausite pagreitį ir pasieksite dar daugiau, nei tikėjotės.

„Patikėkite – jausmas išbraukti ar kaip nors kitaip pasižymėti pasiektus tarpinius uždavinius yra neapsakomai geras."

Džiaukitės rezultatais, bet neužmikite ant laurų. Atšvęskite kiekvieną įveiktą  etapą. Pagyrimo žodis sau yra labai svarbus. Galite pasilepinti tuo, kas Jums teikia malonumo, kad ir įsigyti dar vieną knygą, apie kurią svajojote ar nueiti į kavinę, kurioje nebuvote. Tik nesustokite viduryje kelio nepasiekę galutinio tikslo. Nuolat drąsinkite save, pasidžiaukite sėkme, bet nepamirškite savo didžiausių norų. Vos tik pasieksite savo užsibrėžtą tikslą, padėkokite sau ir savo bendražygiams, kurie padėjo tai padaryti ir kaip atsidėkojimą už sėkmę sugalvokite, ko norėtumėte toliau. Taip nesustosite tobulėti ir pildyti savo svajones bei jausitės gyvesnis, nei bet kada!

Kaip lengviau atsikelti ryte?

„Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte.“

Plačiau:

Kaip lengviau atsikelti ryte?

+2
  • Darbo planavimas
  • Gyvenimo filosofija
  • Psichologija

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip mankštinti venų varikozės pažeistas kojas?
Kaip mankštinti venų varikozės pažeistas kojas? Dirbate sėdimą ar stovimą darbą? Kiekvieną vakarą jaučiate raumenų skausmą, deginimą, kojų tempimą? Kojos tinsta, jomis tarsi „bėgioja skruzdėlytės“, matomas ryškus kraujagyslių tinklas, gausu sutrūkinėjusių kapiliarų ar netgi pastebite varikozinių mazgų? Vakarais kojos sunkios, norisi tik gulėti ir nėra jėgų... +4 / 0 +4
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / 0 +33
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras Antrojo pasaulinio karo metais išrasta mikrobangų krosnelė tapo nepamainomu prietaisu. Šiandien mikrobangų krosnelę, matyt, rastume kiekvienoje virtuvėje. Šiltas maistas per keliasdešimt sekundžių – išsigelbėjimas skubantiesiems ir tiems... 2 +30 / -6 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18