5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų

Rugsėjo 6, 2018
+2
5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų

Mėgstate savo darbus nukelti rytojui? Vis kartojate, kad pradėsite sportuoti nuo pirmadienio, nuo kito mėnesio ar nuo naujų metų? Dalinate pažadus ne tik sau, bet ir kitiems, tačiau niekada jų neišpildote? Jaučiatės taip, tarsi gyvenimą švaistytumėte veltui? Galbūt perskaitę šį apibūdinimą atpažįstate save? Tikriausiai turite daug siekių, bet Jums trūksta disciplinos. Verta žinoti penkias paprastas taisykles, kaip nesunkiai pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Tikėkite. Pirmiausiai būtina tikėti savimi. Jeigu nuolat sau kartosite, kad negalite ar nemokate, tai taip ir bus. Tikėjimo galia turi didelę reikšmę. Atsikelkite kiekvieną rytą ir kartokite sau, kad galite. Kiekvieno ryto ritualų metu (pavyzdžiui, maudantis duše, bėgiojant, darant lengvą mankštą, geriant kavos puodelį visiškoje tyloje) kurkite tik teigiamas mintis ir tikėkite savo užsibrėžtais tikslais. Tikėjimas yra pirmoji ir pati svarbiausia taisyklė, norint pasiekti tai, apie ką svajojate.

Užsirašykite. Tyrimais įrodyta, kad tikslų užsirašymas turi didelę svarbą. Galite užsirašyti ne tik tikslus, bet ir veiksmų planą – taip turėsite žingsnis po žingsnio aprašytus uždavinius, kurie padės laikytis disciplinos. Kompanijos, kurioms rūpi ne tik įmonės, bet ir asmeniniai darbuotojų rezultatai, skatina juos susikurti darbų ir tobulėjimo planus. Procentinis išsikeltų tikslų įvykdymas parodo asmens, kaip darbuotojo, efektyvumą, o progresas, pastebimas siekiant asmeninio tobulėjimo, padeda tobulėti darbuotojui, kaip asmenybei, pavyzdžiui, gali būti išsikeliami tokie tobulėjimo tikslai: išmokti dirbti nauja programa, patobulinti užsienio kalbą, išmokti derybų meno ar žmogiškųjų išteklių paslapčių. Tikslų užrašymas ant popieriaus – tai deklaracija, kad Jūs rimtai nusiteikę jų pasiekti.

Mokykitės iš kitų. Būtinai turėkite pavyzdį, kuriuo norėtumėte sekti.  Šiomis dienomis gausu žmonių, kurie užsiima lavinimu, ugdymu, veda mokymus, skirtus asmeniniam tobulėjimui. Knygynuose ar bibliotekose nesunkiai rasite knygų su patarimais, kaip elgtis norint pasiekti daugiau. Išbandykite kelias, išsirinkite sau tinkamiausią. Efektyvus laiko išnaudojimas galėtų būti audio knygos klausymas važiuojant automobiliu į darbą ir iš darbo – verta paklausyti, kaip tam tikras savimi tikintis asmuo pasiekė tiek daug. Internetas pilnas įvairios motyvacinės video medžiagos, tereikia paieškoti ir nustebsite, kiek daug egzistuoja įvairių pasirinkimo galimybių. Pamėginkite – geras pavyzdys dažnai užkrečia.

Sekite progresą. Tam, kad sėkmingai pasiektumėte savo kelionės tikslą (šiuo atveju kelionės į trokštamus tikslus), turite sustoti tarpinėse stotelėse ir apžvelgti jau nueitą kelią. Būtent dėl to ir naudinga užsirašyti veiksmų planą – galite jį peržiūrėti ir pasižymėti, ką jau įvykdėte. Patikėkite – jausmas išbraukti ar kaip nors kitaip pasižymėti pasiektus tarpinius uždavinius yra neapsakomai geras. Jeigu laikysitės savo išsikeltų uždavinių, ilgainiui pajusite, kaip malonu stebėti įsibėgėjantį procesą. Jeigu pajutote, kad išsikeltą tikslą Jums įvykdyti bus per sunku, galite šiek tiek nuleisti kartelę, kad jį įvykdyti būtų realu. Tačiau darykite tai išimtiniais atvejais, tegul tai netampa taisyklė, nes galite nustoti stengtis. Jeigu matote, kad sekasi tikrai puikiai, galite sutrumpinti suplanuotiems veiksmams skirtą laiką – galbūt įgausite pagreitį ir pasieksite dar daugiau, nei tikėjotės.

„Patikėkite – jausmas išbraukti ar kaip nors kitaip pasižymėti pasiektus tarpinius uždavinius yra neapsakomai geras."

Džiaukitės rezultatais, bet neužmikite ant laurų. Atšvęskite kiekvieną įveiktą  etapą. Pagyrimo žodis sau yra labai svarbus. Galite pasilepinti tuo, kas Jums teikia malonumo, kad ir įsigyti dar vieną knygą, apie kurią svajojote ar nueiti į kavinę, kurioje nebuvote. Tik nesustokite viduryje kelio nepasiekę galutinio tikslo. Nuolat drąsinkite save, pasidžiaukite sėkme, bet nepamirškite savo didžiausių norų. Vos tik pasieksite savo užsibrėžtą tikslą, padėkokite sau ir savo bendražygiams, kurie padėjo tai padaryti ir kaip atsidėkojimą už sėkmę sugalvokite, ko norėtumėte toliau. Taip nesustosite tobulėti ir pildyti savo svajones bei jausitės gyvesnis, nei bet kada!

Kaip lengviau atsikelti ryte?

„Per naktį atsiradęs vandens trūkumas organizme yra viena iš priežasčių, kodėl taip prastai jaučiamės ryte.“

Plačiau:

Kaip lengviau atsikelti ryte?

+2
  • Darbo planavimas
  • Gyvenimo filosofija
  • Psichologija

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kuo ypatingas neurolingvistinis programavimas?
Kuo ypatingas neurolingvistinis programavimas? Neurolingvistinis programavimas (NLP) – XX a. aštuntajame dešimtmetyje atsiradusi taikomosios psichologijos šaka. NLP, tai yra metodų rinkinį, sukurtą žmogaus asmeninio pažinimo struktūroms apibūdinti ir paveikti, pirmą kartą pristatė JAV mokslininkai - Richard Bandler ir John Grinder. Ši taikomosios psichologijos atmaina... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18