Vertingos sveikos gyvensenos taisyklės.

Vasario 15, 2017 | L.Varanavičienė
+2
+3 -1

Naminiai triušiai negraužia pirktinių „nitratinių“ kopūstų, paukščiai nelesa beicuotų grūdų, katės neėda dešrelių su konservantais.  Kitaip negu laukiniai gyvūnai, žmonės baigia prarasti instinktyvų gebėjimą apsaugoti savo organizmą nuo įvairiausių negalavimų. Maitinimosi  elgesį dažniausiai kontroliuoja skonis. Balti miltai, rafinuotas cukrus, konservuoti vaisiai ir daržovės. Šiandien, vartodami per daug riebalų, saldumynų, piktnaudžiaudami alkoholiu, kava, cigaretėmis pamažu priprantate prie tokios mitybos ir aptingstate, atsiranda viršsvoris.

O juk viskas, kas įeina per burną ar nosį į mūsų kūną, patenka į kraują, o su krauju ir į visas mūsų organizmo ląsteles.  Metai iš metų žalojamas organizmas išvargina apsaugos mechanizmą ir galų gale jo veikla visiškai sutrinka. Apnuodytos visų organų ląstelės atpažįstamos stebint ligas. Pavyzdžiui, labai tirštas, per lėtai tekantis kraujas, nemiga, rankų ir tarpšonkaulinių nervų uždegimai, kepenų, nebesugebančių perdirbti maisto, skausmai, odos ligos, gleivinės uždegimai, pagaliau venų uždegimai bei kitokios ligos, atsirandančios nuo įvairiausių nešvarumų kraujyje ir pačioje ląstelėje. Arterijos gali sukietėti, o venos- išsiplėsti, ir jose sukeliamas uždegimas.

Dažnai sutinkama kraujotakos sutrikimų liga – venų varikozė. Varikozė, arba lėtinis venų nepakankamumas, dažnai vadinama tiesiog išsiplėtusiomis venomis. Ši liga vystosi, kai dėl venų vožtuvų nesandarumo kraujui ėmus tekėti atbuline kryptimi, susikaupia pernelyg daug kraujo bei išsiplečia paviršinės kojų venos. Jei kankina išsiplėtusios venos, išbandykite tepalą Lioton 1000. Gelis vartojamas  esant skausmui, uždegimui arba trauminiams pažeidimams tais atvejais, kai, veikiant per odą, reikia sumažinti eksudaciją, patinimus, audinių infiltraciją ir kraujo krešumą. Negi žmogus pats sau priešas?  Gal verta keisti gyvenimo, būdą?

"Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne. "

4 sveiko gyvenimo taisyklės:

Pirma. Gerti daug skysčių.  Kiekvieną rytą prausiate kūną, tai darykite tai ir su vidumi. Išgerkite kasdien iki trijų litrų vandens ar nestiprios arbatos. Tai padės išvalyti kraują. Virkite organizmą valančių žolių arbatas, kurių galima nusipirkti vaistinėse. Pridžiovinti vasarą  jaunų dilgėlių, beržo ir kiaulpienių lapų galite ir  patys. Išsivirkite tiek , kad ir namie, ir darbovietėje turėtumėte pakankamai. Ypač labai svarbu tiems, kurie turi viršsvorį.

Dilgėlė yra vienas naudingiausių laukinių augalų. Vaistams naudojami  lapai. Juose yra visas vitaminų kompleksas: K, C, B2, E karotinas, nemažai geležies, vario, mangano. Beržų lapų užpilas vartojamas šlapimui varyti, prakaito išsiskyrimui skatinti. Kiaulpienės lapuose yra vitaminų C, A, B, B2,karotino. Arbata vartojama kaip vitamininė, varanti šlapimą, valanti šlakus.

Antra. Valgyti negrūstus grūdus. Grūdai aprūpina mūsų organizmą angliavandeniais, riebalais, vitaminais (B kompleksu ir E), mineralais ir balastinėmis medžiagomis. Balastinės medžiagos- tai ląsteliena. Ji kieta ir verčia jus ilgiau ir geriau kramtyti. Brinkdamos skrandyje ir žarnyne, skatina žarnų raumenis judėti ir mankštintis. Grūdus galima valgyti žalius, virtus, keptus. Žalius grūdus rupiai sumalkite, vakare pamerkite į vandenį, o ryte sumaišykite su supjaustytais vaisiais, razinomis, medumi ir pienu. Šis patiekalas labai mėgstamas visame pasaulyje ir vadinamas „miusli“.

Nepamirškite ant stalo padėti puodelį linų sėmenų ir prieš valgydami 1- 2 šaukštelius sėmenų užbarstykite ant paruošto patiekalo. Košes virkite iš visų rūšių stambiai sumaltų arba visai nemaltų grūdų( kviečių, miežių, avižų, grikių, ryžių, perlinių kruopų). Virkite tik vandenyje. Galite paskaninti pienu, medumi. Kad košės būtų dar vertingesnės, galima į jas įmaišyti šiek tiek žalių, tai yra nevirtų stambiai sumaltų grūdų. Valgyti košes patartina per pusryčius.

Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai

Plačiau:

10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.

Trečia. Valgyti žalias daržoves ir vaisius. Daržovės ir vaisiai- tai baziniai mineralai, tirpinantys ląstelėse besikaupiančius toksinus, vitaminai, balastinės medžiagos, kurios mankština žarnas. Patartina valgyti prieš valgį ir lėtai kramtyti. Tokiu būdu numarinsite alkį ir lėtai kramtydami geriau pasisotinsite. Vėliau galima valgyti įvairiausių pieno, mėsos, žuvies patiekalų, pasilepinti medumi, duona, bulvėmis. Baltyminiai maisto produktai, kaip mėsa, žuvis, kiaušiniai žarnose beveik ištirpsta. Žarnynas jų perdirbimo metu beveik nejuda. Tuo būdu susidaro šlakai, kurie per kraują patenka į ląsteles ir sukelia įvairias ligas, pvz. reumatą. Daržovių ir vaisių ląsteliena judina žarnyną, neleidžia ilgai turiniui užsibūti vienoje vietoje ir ilgiausiais žarnų labirintais išstumia juos lauk.  Todėl įvairūs patiekalai papildomi žalumynais.

Virtos daržovės ir vaisiai taip pat rekomenduotinos mityboje. Jos turi daug vandens ir, tarsi vandens čiurkšle, išplauna mūsų organizmą. Daržovių sriubą virkite be mėsos. Pasitelkite išmonę, į išvirtas daržovių sriubas įdėkite stambiai sutarkuotų morkų, burokėlių ar kitų žalių daržovių.

Maitinantis augaliniu maistu, turinčiu daug balastinių medžiagų, dažniau pučia vidurius, išsiskiria daug dujų. Tačiau pilvo spaudimo nejusite, nes dujos greitai pasišalina ir gali sudaryti nebent „akustinių“ problemų. Liaudies išmintis sako: „Kietai įeina- minkštai išeina. Minkštai įeina – kietai išeina“. Skystose išmatose kaupiasi nuodai. Todėl svarbu, kad jos nesukietėtų ir neužsibūtų žarnyne.   

Jei jus tai vargina pilvo pūtimas, išgerkite kapsulę Espumisan. Preparatas skirtas visoms ligoms, kurių metu nefiziologiškai gaminasi ir kaupiasi daug dujų virškinamajame trakte: meteorizmui, pilvo pūtimui, pilnumo pojūčiui viršutinėje pilvo dalyje, dažnam oro nurijimui, širdies veiklos sutrikimams, atsirandantiems kai ji nustumiama aukštyn dėl susikaupusio oro skrandyje ir žarnyne,  simptomiškai gydyti. Šis preparatas suriša kenksmingas medžiagas bei dujas, todėl pilvo pūtimas sumažėja.

Ketvirta. Judėti gryname ore.  Įvairi fizinė veikla gryname ore mankština širdį ir kraujo apytakos bei judėjimo sistemas. Proseneliai daug judėdavo. Jiems patiems reikėjo maistą surinkti ar sumedžioti.  Norėdami apsirūpinti maistu, turėjo puikią galimybę išjudinti kūną gryname ore. Nors šiandieną to nereikia, išliko noras judėti. Kiekviena mūsų ląstelė iš prigimties nori  mankštintis, prakaituoti ir bent du kartus per dieną gerai pakvėpuoti. Nepakanka vien vaikščioti, turite daug daugiau judėti.

Pasirinkę sveiką gyvenimo būdą suvoksite, kad nebenorite to, nuo ko blogai jaučiatės. Išvalytas organizmas  į „nuodus“ reaguos pykinimu arba skrandžio skausmais. Tai toli gražu nėra silpnumo požymis, bet ženklas, kad jumyse pabudo jau seniai pamiršta arba giliai slypinti galia – instinktas. Kai nereikia gintis nuo blogo maisto, imuninė sistema gali iš visų jėgų kovoti su virusais ir bakterijomis. Sveikata- atlygis už tinkamą gyvenseną.

+2
+3 -1
  • Sporto klubai
  • Vitaminas D
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Avitaminozė
  • Sporto nauda

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *