Vitaminas C – geros savijautos garantas

Spalio 24, 2014 | Judita Malininaitė
+22
2
Vitaminas C – geros savijautos garantas

Tradiciškai apie vitaminą C prisimename tada, kai peršąlame: citrina ar imbiero šaknis pirkinių krepšelyje atsiduria jau ėmus šnirpščioti kuriam nors iš šeimos narių. Taip pat jį intensyviau vartoti pradedame atšalus orams, kad sustiprintume imuninę sistemą. O ar žinojote, kad nuo vitamino C priklauso ne tik atsparumas ligoms, bet ir psichologinė būklė ar fizinis grožis? Sveikatos ir grožio puoselėjimui vitaminas C – nepamainomas elementas. 

Organizmui trūkstant vitamino C, žmogų gali pradėti kamuoti įvairiausi lengvi susirgimai ar net rimtesnės ligos. Gali išsiplėsti kraujagyslės, atsirasti paraudimų, alerginių bėrimų. Esant vitamino C trūkumui vis dažniau aplanko slogi nuotaika, sumažėja dėmesio sukoncentravimas, gali sutrikti miegas, todėl išlieka didelė tikimybė susirgti depresija ar anemija. Viso to rezultatas – sutrikusi medžiagų apykaita ir didėjantis svoris. 

Vitamino C gausu kiviuose, obuoliuose, špinatuoseTipiškiausi simptomai, parodantys vitamino C trūkumą: 

  • nusilpęs regėjimas,
  • peršalimas,
  • raukšlių išryškėjimas,
  • dantenų kraujavimas,
  • sąnarių skausmai,
  • vyrams gali išsivystyti nevaisingumas. 

Kuo naudingas vitaminas C? 

Nuo vitamino C priklauso, ar greitai sugis pažeista oda (mėlynės, įbrėžimai, žaizdos), ar organizmas gamins pakankamai kolageno, kad oda ilgiau išliktų stangri. Vitaminas C balina, drėkina ir maitina odą. Jis naudingas ir plaukams. Jei trūksta vitamino C, plaukai tampa sausi, nepaklusnūs ir pastirę it šiaudai. Papildžius vitamino C atsargas iš išorės, naudojant įvairias priemones su vitaminu C, plaukai taps elastingesni, tvirtesni. Šis vitaminas skatina ir plaukų augimą. 

Profilaktinis vitamino vartojimas padeda medžiagų apykaitai, gerina kraujotaką, padeda gaminti antistresinius hormonus, iš organizmo pašalinti sunkiuosius metalus, saugo nuo vėžinių ir širdies susirgimų, mažina tikimybę susirgti mažakraujyste. Padeda organizmui įsisavinti geležį, tačiau ne iš mėsos, bet iš vaisių ir daržovių, kuriuose taip pat gausu vitamino C. Matyt, visi žino, kad vitaminas C stiprina imuninę sistemą, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad nuo peršalimų jis negali visiškai apsaugoti. Vis dėlto žmonių, kurie šį vitaminą vartoja nuolatos, susirgimai būna lengvesni, greičiau pasveikstama. 

Kokiuose produktuose gausu vitamino C? 

Nėra būtina gerti vitaminą C tablečių pavidalu. Pasistenkite naudingų medžiagų gauti iš natūralių maisto produktų. Norėdami palaikyti gerą savijautą, įtraukite vis kitų lentelėje išvardytų produktų į savo kasdienės mitybos valgiaraštį.  

Vaisiai

Uogos

Daržovės

Prieskoninės žolelės ir šaknys

Kiviai

Avietės

Burokėliai

Petražolės

Obuoliai

Juodieji serbentai

Brokoliai

Krapai

Papajos

Braškės

Lapiniai, briuseliniai ir žiediniai kopūstai

Krienai

Ananasai

Mėlynės

Kaliaropės

Mairūnai

Apelsinai

Agrastai

Raudonosios ir žaliosios paprikos

Špinatai

Citrinos

Erškėtuogės

Pomidorai

Krienai

Mangai

Meškauogės

Pupelės

Imbierai

 

 

Bulvės

 

Jei žmogus propaguoja nesveiką gyvenimo būdą, vitamino C gerųjų savybių įsisavinimas gali nutrūkti arba sustoti, nors vitaminas ir bus vartojamas kaip vaistas ar tiesiog gaunamas su maistu. 

Įsisavinti vitaminą C trukdo

  • alkoholio vartojimas;
  • rūkymas;
  • nereguliarius ir nesveikas maitinamasis;
  • gryno oro stoka;
  • nuolatinė įtampa ir stresas.

Vitamino C perteklius gali sukelti šiuos simptomus: 

  • viduriavimą,
  • pykinimą,
  • skrandžio skausmus,
  • šlapimo pūslės sutrikimus. 

Taip pat galimas atvirkštinis vitamino C naudos variantas – imuninės sistemos nusilpimas. Tokiu atveju geriausia pasitarti su gydytoju, kad nesulauktumėte rimtesnių pasekmių. 

Būkite sveiki ir nesušalkit!

+22
2
  • Peršalimas
  • Vitaminai
  • Avitaminozė
  • Grožis ir sveikatingumas
  • Sveikatingumo centrai
  • Imuniteto stiprinimas

Susiję straipsniai

  • informatyvu / 2017-05-24 18:58:03

    puikus ir idomus straipsnis :)

  • :) / 2017-05-24 18:57:19

    puikus ir idomus straipsnis :)

Siųsk savo nuomonę
Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai?
Vasaros karštis + netinkamai laikomas maistas = virškinimo sutrikimai? Artėjo Mato 7 gimtadienis. Tėveliai nusprendė gimtadienio šventę padaryti lauke: išnuomojo pripučiamą vaikų žaidimų aikštelę, suruošė vaišių stalą lauke ir, žinoma, pakvietė visus Mato draugus. Gimtadienis būtų praėjęs puikiai, jei ne faktas, jog kai kuriuos berniukus šventės metu pradėjo varginti virškinimo... +8 / 0 +8
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 4 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. 2 +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... 2 +24 / -1 +23
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 4 +21 / 0 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 8 +19 / 0 +19
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. 2 +16 / 0 +16
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą?
Ar didelis vandens kiekis visada gerina sveikatą? Vanduo – unikalus gamtos išteklius, reikalingas tiek žmogaus sveikatai, tiek grožiui. Ir, atrodo, šiais laikais jau niekas neabejoja, kad vanduo ‒ labai svarbi mūsų gyvenimo dalis. Kasdien skaitome ar girdime, kad vandens reikia suvartoti kuo daugiau, minimaliai bent 1,5 l per dieną. Bet ar kada susimąstėte, kad gal ne kiekvienam... +15 / 0 +15