Paprasti patarimai, padedantys išvengti nemalonaus rėmens pasireiškimo

Birželio 20, 2019 | Rūtelė Foktienė
+2
Paprasti patarimai, padedantys išvengti nemalonaus rėmens pasireiškimo

Rėmuo arba gastroezofaginio refliukso liga (trumpinama GERL) yra nemalonus sveikatos sutrikimas. Jis susijęs su pakitusia stemplės funkcija, padidėjusiu skrandžio rūgštingumu ir kitomis priežastimis, dėl kurių skrandžio arba dvylikapirštės žarnos turinys dažnai kyla į viršų ir patenka į stemplę (sunkesniais atvejais netgi į burną).

Toks rūgštaus turinio atpylimas kitaip vadinamas refliuksu ir yra lydimas deginančio skausmo už krūtinkaulio. Žmogui rėmuo tikrai apkartina gyvenimą, nes su juo pasireiškia ir kiti varginantys simptomai, pavyzdžiui, nemalonus skonis ir rūgštumas burnoje, raugėjimas, atpylinėjimas rūgščiu turiniu. Gali pūsti pilvą, padidėti seilėtekis, kamuoti pykinimas ar netgi vėmimas. Pacientas skundžiasi skausmu ir kaip jo lokaciją dažniausiai nurodo duobutę po krūtinkauliu, be to, skauda ir gerklę, prikimsta balsas, kamuoja lėtinis sausas kosulys, ypač naktimis. Rėmuo gali apsunkinti ir valgymą, nes jaučiamas nemalonus jausmas arba netgi skausmas dėl atsiradusių gleivinės pažeidimų.


Patarimai, kurie pravers siekiant išvengti rėmens epizodų

  • Jei turite antsvorio, laikas jo atsikratyti. Tai darykite palengva. Pasitelkite tris pagrindines priemones – sveikesnę mitybą, reguliarų fizinį aktyvumą ir... pasitikėjimą savimi! Jei nuosekliai stengsitės ir tikėsite savimi – Jums tikrai pavyks ne tik sulieknėti, bet ir pasijusti žymiai geriau.

 

  • Venkite persivalgymo. Per didelis vienu kartu suvalgytas maisto kiekis ne tik papildomai tempia skrandžio sieneles ir skatina rūgštaus turinio kilimą į viršų, bet ir apsunkina visą virškinimo sistemą. Svarbu suimti save į rankas ir nepersistengti su porcijomis.

 

  • Nevalgykite likus kelioms valandoms iki nakties miego. Vakarienę planuokite taip, kad netektų prisivalgyti ir iš karto po to eiti miegoti – tai itin didina naktinio rėmens pasireiškimą. Didelę įtaką vakariniam valgymui turi visos dienos režimas – pernelyg išalkus didėja ne tik tikimybė valgyti prieš pat miegą, bet išauga rizika ir persivalgyti. Svarbu visą dieną maitintis reguliariai. Pagrindinė taisyklė – geriau po mažiau, bet dažniau.

 

  • Šiek tiek pakelkite lovos galvūgalį. Tai nereiškia, kad reikėtų naudoti aukštesnes pagalves, nes pusiau sėdima padėtis nerekomenduojama. Užtenka po priekine lovos dalimi pakišti kažką stabilaus, kad galvūgalis pakiltų maždaug 10 ar 15 cm. Tai sumažins naktinio refliukso tikimybę (naktimis rėmuo paprastai pats aktyviausias).

 „Vakarienę planuokite taip, kad netektų prisivalgyti ir iš karto po to eiti miegoti – tai itin didina naktinio rėmens pasireiškimą.“

  • Dėvėkite patogius drabužius. Pernelyg aptempti drabužiai (ypatingai ties pilvo sritimi) taip pat skatina rėmenį. Čia turėtų būti paminėti ir per daug suveržti diržai – jų iš viso reikėtų vengti, o jeigu jie būtini, tuomet nereikėtų per daug suspausti juosmens.

 

  • Atsisakykite rūkalų ir alkoholio. Žinoma, tai padaryti tikrai nelengva. Bet kuo daugiau priežasčių išvardinsite sau, kodėl turėtumėte mesti rūkyti ir nevartoti alkoholio, tuo tai padaryti bus lengviau. Įrodyta, kad šie žalingi įpročiai skatina rėmens pasireiškimą.

 

  • Venkite arba kuo mažiau vartokite tų maisto produktų, kurie skatina refliuksą. Tokiems produktams dažniausiai priskiriama kava, taip pat šokoladas, riebus ir keptas maistas, citrusiniai vaisiai, kai kurios daržovės (pavyzdžiui, pomidorai), gazuoti gėrimai (putojantis vynas ir limonadai), pipirmėtės ir mėtos, rauginti ar konservuoti maisto produktai (pavyzdžiui, kefyras ar marinuoti agurkėliai), kai kurie kepiniai (pavyzdžiui, tamsi ruginė duona) ir kita. Stebėkite, kurie maisto produktai Jums ypatingai paaštrina su rėmeniu susijusius pojūčius ir išbraukite juos iš raciono arba vartokite tik labai retais atvejais. 

 

Ką dar turėtumėte žinoti:

  • Dažnas buvimas susilenkus skatina refliuksą, todėl reikėtų vengti šios pozicijos.
  • Kai kurie vaistiniai preparatai turi įtakos rėmens epizodams, todėl vertėtų pasidomėti daugiau apie jų sukeliamus nepageidaujamus poveikius.

Rėmuo taip pat dažnesnis nėštumo metu dėl organizme vykstančių pokyčių, tačiau pagimdžius nemalonūs pojūčiai paprastai praeina. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

Tie, kurie kenčia nuo rėmens, dar kitaip vadinamo gastroezofaginio refliukso, dažniausiai skundžiasi deginimo skausmu už krūtinkaulio, kuris plinta link stemplės ir kaklo, taip pat – stovinčio kąsnio jausmu ir nuolatiniu rūgšties pojūčiu burnoje. Toks, nuolatinis padidėjęs rūgštingumas kenkia ne tik dantims (nuo to jie greičiau genda bei gelsta), bet ir gerklei, stemplei. Dėl ilgą laiką negydomo padidėjusio skrandžio rūgštingumo stemplėje gali atsirasti žaizdelių, kurios vėliau pradės kraujuoti.

Plačiau:

Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

+2
  • Rėmuo
  • Gastroezofaginis refliuksas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Persivalgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Išsiplėtusių venų gydymo lazeriu esmė, pliusai ir pooperacinis laikotarpis
Išsiplėtusių venų gydymo lazeriu esmė, pliusai ir pooperacinis laikotarpis Kojų venų varikozė yra daugybę žmonių kankinanti lėtinė liga. Džiugu tai, kad dvidešimt pirmame amžiuje šios srities medicina stipriai patobulėjo. Vienas iš veiksmingų ir patikimų išsiplėtusių venų gydymo metodų yra gydymas specialiai tam pritaikytu lazeriu. Pakalbėkime apie šios pažangios technologijos pliusus, esmę ir... +1 / 0 +1
Saulės smūgis ‒ simptomai ir pirmoji pagalba
Saulės smūgis ‒ simptomai ir pirmoji pagalba Regis, visi yra girdėję apie saulės smūgį, tačiau ar žinote, kaip padėti perkaitusiajam? Kasmet sveikatos specialistai šiltuoju sezonu ragina gyventojus saugotis nuo kenksmingo saulės poveikio. Tai ne tik UV spindulių keliama grėsmė odai, bet ir itin dažnai ištinkanti sveikatos būklė – saulės smūgis. Šį kartą... 1 +67 / -7 +60
Kaip padėti depresija sergančiam artimajam? Psichologės komentaras
Kaip padėti depresija sergančiam artimajam? Psichologės komentaras Gyventi su depresija sergančiu artimu žmogumi – nelengva. Namuose tvyro liūdesys, įtampa, ją jaučia tiek suaugusieji, tiek vaikai. Tačiau būtent šeimos narių nuoširdus rūpestis sergančiuoju gali padaryti teigiamą įtaką depresijos gydymui. Jauki atmosfera namuose, saugumo jausmas ir palaikymas padės... 4 +47 / -3 +44
4 priemonės sausgyslių uždegimui gydyti
4 priemonės sausgyslių uždegimui gydyti Dažnai važinėjant nelygiu keliu po kurio laiko tenka remontuoti automobilio važiuoklę. Panašiai gali nutikti ir su žmogaus organizmu: dažnai kartodami tuos pačius judesius, ypač sudėtingomis sąlygomis, galime patirti traumą. Tendinitas – sausgyslių audinio, jungiančio raumenis prie kaulo, uždegimas. Dažniausiai jis išsivysto... 3 +56 / -22 +34
Šlapimo spalva. Ką ji gali pasakyti apie jūsų sveikatą?
Šlapimo spalva. Ką ji gali pasakyti apie jūsų sveikatą? Ar jūsų šlapimas auksinis, rudas, o gal rožinis, mėlynas? Skaitykite toliau ir sužinosite, ką šios spalvos reiškia. Suprantame, kad procesas labai nemalonus, bet prieš nuleisdami vandenį pasižiūrėkite į klozeto vidų. Šlapimo spalva gali daug pasakyti apie organizme vykstančius procesus. Pripažinkite – atlikę gamtinį... +39 / -10 +29
Kas sukelia gastritą ir kaip jį gydyti? Natūralūs gydymo būdai
Kas sukelia gastritą ir kaip jį gydyti? Natūralūs gydymo būdai Skrandžio negalavimai ‒ gana dažnas nusiskundimas. Virškinimo sutrikimais skundžiasi tiek vaikai, tiek suaugusieji. Dažniausiai pradėjus skaudėti skrandžiui bandome prisiminti, ką paskutiniu metu valgėme, ar maistas buvo riebus, ar vartojome alkoholio ir pan. Skrandžio skausmų priežastis neretai gali būti... 4 +58 / -30 +28
Menisko plyšimas – dažniausias kelio sąnario pažeidimas
Menisko plyšimas – dažniausias kelio sąnario pažeidimas Kelio sąnario menisko plyšimai – viena dažniausių sportinių traumų, kuri ženkliai sutrikdo kelio sąnario funkciją. Bet kuri veikla, kurioje jūsų kūnas sukasi į vieną pusę, o koja lieka atremta į žemę ir stabili kūno atžvilgiu gali baigtis meniskų plyšimu. +35 / -8 +27
Traška pirštų sąnariai. Ar verta susirūpinti?
Traška pirštų sąnariai. Ar verta susirūpinti? Pirštų sąnarių traškėjimas – gana dažnas reiškinys. Kai kuriems žmonėms įprasta ryte atsikėlus ar darbo metu padarius pertraukėlę pramankštinti sustingusius pirštus, tačiau iš šeimos narių, draugų ar kolegų dažnai sulaukiama pastabų, kad šis įprotis tikrai ne į gera. Bet ar tikrai tai gali lemti pirštų sąnarių... +27 / -2 +25
Pavasarinė alergija... arba ir vėl nosis upeliais teka
Pavasarinė alergija... arba ir vėl nosis upeliais teka Pavasaris ir vis labiau šiltėjantys orai džiugina ne visus. Pražydus pirmiesiems augalams, sprogstant medžiams nemažai žmonių kenčia nuo alergijos. Ši sunki liga dažnai vadinama civilizacijos rykšte. Sergančiųjų alerginėmis ligomis daugėja visame pasaulyje. Straipsnyje pateikiame informaciją, kuo šienligė skiriasi nuo... +23 / 0 +23
Skauda šlapinantis – gali būti, kad jums lėtinis uretritas
Skauda šlapinantis – gali būti, kad jums lėtinis uretritas Vos tik nuėjus į tualetą ir pradėjus šlapintis jaučiate, kad skauda. Jei skausmas ūmus, jis sukelia daug nepatogumų, jei skausmas pakeliamas – žmogus į jį numoja ranka. Tačiau bet kokiu atveju skausmo, kuris atsiranda šlapinimosi metu, nereikėtų ignoruoti – tai gali būti ženklas, jog jus kamuoja lėtinis uretritas.... +21 / -1 +20